AddToAny

Omega Media fortsetter veksten med åtte nyansettelser - vil satse i Sverige og Danmark

- Det er en stor glede for meg som gründer å se det håndfaste resultatet av arbeidet vårt, sier byråleder Erling Løken Andersen.
I desember i fjor skrev Kampanje om at Omega Media ansatte flere digitale eksperter midt i koronapandemien. Nå utvider digitalbyrået staben igjen - og ansetter flere SEO-spesialister og webutviklere. Byrået har nå 30 ansatte.

Det Oslo-baserte selskapet melder også om en omsetning på 32 millioner i fjor, med et driftsresultat på 3.5 millioner.

- Regnskapsåret for 2020 er som forventet, men det er likevel en stor glede for meg som gründer å se det håndfaste resultatet av arbeidet vårt, sier byråleder Erling Løken Andersen i en melding.

Andersen spår et nytt rekordår med 50 millioner kroner i omsetning i 2021. For å nå dette målet har byrået styrket sin nøkkelkompetanse innen SEO, webutvikling og innholdsmarkedsføring.

- Nå ansetter vi for å styrke tilbudet innen SEO og utvikling, men vi ser allerede nå at vi kommer til å ha behov for å utvide tjenestene våre ganske snart, spesielt innen datadrevet rådgivning, sier Andersen.

- Fått øynene opp etter koronaåret

Det er spesielt Omega Medias innholdsavdeling som utvides. Nyansatte Elin Helgesen er nyutdannet fra NTNU med en bachelor i medieledelse og innovasjon, og styrker selskapets SMB-avdeling med innholdsproduksjon og rådgivning. I tillegg ansettes Lars Myrvold, som har en master i medievitenskap og bred erfaring innen tekstproduksjon og kommunikasjonsarbeid fra Nobels Fredssenter. Han skal arbeide med innhold og rådgivning for selskapets key accounts.

Digitalbyrået henter også Louise Aarø fra digitalbyrået Top of Mind. Hun blir SEO-konsulent og skal arbeide med teknisk SEO for selskapets kunder. I tillegg ansettes Tiffany Hildre, tidligere innholdssjef hos DNV GL. Hun skal ha omfattende erfaring innen globalt strategisk innholdsarbeid.

Det siste tilskuddet til SEO-avdelingen blir Ola Ødegaard, som har bakgrunn fra Westerdals og 15 års erfaring med kreativt arbeid for blant andre Mesh, Very Agency og e-commerce startupen Revir.

- Folk har virkelig fått øynene opp for verdien av søkemotoroptimaliserte nettsider, spesielt etter koronaåret hvor mange ble nødt til å tenke annerledes og mer økonomisk på markedsføringen sin. Derfor er vi utrolig glade for å kunne ønske så erfarne og dyktige mennesker velkommen på laget, sier Andersen.

- Naturlig å vokse ut av landet

Også Omega Medias avdeling i webutvikling vokser.

- Vi har fått noen veldig spennende utviklere med på laget den siste tiden, sier Andersen.

Tormod Tønsberg og Adrian Solbakken arbeider i dag som webutviklere for flere av byråets viktigste kunder. Solbakken har en bachelorgrad i E-Business fra Høyskolen Kristiania, mens Tønsberg har arbeidet med digital rådgivning for selskaper i ulike bransjer, inkludert veldedige organisasjoner og techselskaper.

I tillegg til SEO og utvikling har også salgsavdelingen fått flere medarbeidere. Her har Jonatan Killingstad startet som Account Manager for selskapets SMB-avdeling.

Andersen sier at byråets langsiktige mål er å bli det største uavhengige digitale rådgivningsmiljøet i Norge.

- Vi har også kommet til et punkt hvor det er naturlig for oss å vokse ut av landet. Sverige og Danmark er naturlige neste steg for en ekspansjon, og vi har konkrete planer for dette i løpet av året, avslutter Andersen.

Image-text:

Vokser:

Omega Media har utvidet staben med et tverrfaglig team av digitale eksperter. Ikke alle de nyansatte er avbildet. Fra venstre: Elin Helgesen, Louise Aarø, Jonatan Killingstad, Tormod Tønsberg og Adrian Solbakken. Foto: Omega Media.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Har hatt 750.000 visninger om dagen. - Blir sakte, men sikkert mindre viktig.
Kampanje 25.09.2021
- Svaret er nei, skriver PHD-direktør Thomas Johansen om Nielsens nye digitalmåling.
Kampanje 25.09.2021
- Vi har valgt ni medarbeidere som er med på å bidra til vår samarbeidskultur, sier styreleder Thomas Høgebøl.
Kampanje 24.09.2021
TV 2 bekrefter nå at den tidligere skistjernen er tilbake på kanalen i rollen som langerennsekspert
Kampanje 24.09.2021
Fra lørdag er det igjen tillatt med fulle tribuner og fulle konsertsaler etter halvannet år med strenge begrensninger.
Kampanje 24.09.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt