AddToAny

Ny bloggstjerne med TV 2-serie: - Håper serien vil gjøre at unge og voksne blir både engasjert og provosert

Ny bloggstjerne med TV 2-serie: - Håper serien vil gjøre at unge og voksne blir både engasjert og provosert.
TV 2 har denne høsten satset voldsomt på at de nye influencer-stjernene og bloggerne skal lokke seerne til tv-husets kanaler og mandag er det bloggeren og realitykjendisen Sophie Elise (24) som har premiere med sin nye serie «Sophie Elise tester Norge» på TV 2 Sumo.

Miniserien med fem episoder, som blant annet for seg temaer som abort, eldreomsorg og klima, er laget i forbindelse med lokalvalget denne høsten. Sophie Elise sier det ikke nødvendigvis er hun som står i sentrum for serien, men heller «møtet mellom meg og andre».

- Jeg håper serien vil gjøre at unge mennesker, og voksne, blir både engasjert og provosert, og kanskje åpner øynene litt for saker man ikke tenker så mye over i hverdagen. Tanken var jo å lage et program om politikk, men det har blitt for meg et sterkt program om møter med mennesker som er både modige, provoserende, annerledes enn meg og åpne, forteller 24-åringen.

Serien går på strømmetjenesten TV 2 Sumo. Tre episoder slippes 26. august, og to episoder 2. september.

- Siden situasjonene er så nye, er det definitivt en ny side av meg for offentligheten. Jeg tror derimot de som har fulgt meg aller nærmest, kjenner igjen denne siden veldig godt. Nemlig den politiske, engasjerte og åpne siden av meg, sier hun.

Image-text:

Klar med ny TV 2-serie:

Bloggeren Sophie Elise Isachsen deltar i en demonstrasjon i regi av klimaaktivistene i Extinction Rebellion i Arendal under Arendalsuka torsdag. Mandag har hennes nye serie «Sophie Elise tester Norge» premiere. Foto: Toril Fjørtoft Lohne / NTB scanpix

Får egne TV 2-programmer:

«Bloggerne» er Norges lengstlevende dokusåpe. Stadig flere av deltakerne får egne TV 2-programmer og i høst er bransjen også tungt representert i «Skal vi danse» og andre programmer. Her fra TV 2s høstlansering denne uken. Foto: Eivor Eriksen.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Det er som å pisse i motvind, sier markedsføringsprofessor.
Kampanje 28.02.2020
TV 2 har ennå ikke bestemt seg for om de vil bestille en ny sesong.
Kampanje 28.02.2020
- Jeg går fra moromann til Spellemann. Det er en ære å bli spurt om å lede en «tungvekter» som Spellemann sammen Atle, sier Yousef Hadaoui.
Kampanje 28.02.2020
- Jeg har et nærmest forstyrra forhold til Gullruten.
Kampanje 28.02.2020
Bleed får ny designkompetanse fra det amerikanske kontinentet.
Kampanje 28.02.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt