AddToAny

NHO satser på snublehumor og Raske Menn i sin valgkampanje

Bedriftsledere fra hele landet prøver seg på den kommunale hinderløypen.
NHO sender ni bedriftsledere gjennom en kommunal hinderløype, kommentert av Raske Menn, i sin ferske kampanje som lanseres i forbindelse med høstens kommunestyre- og fylkestingsvalg. På den måten skal de øke interessen for næringspolitikk hos velgere og politikere.

- Forståelsen for at det er bedriftene som gir liv til bygd og by må bli større og behovet for mer næringsaktive kommuner er sentralt for våre medlemmer. Det ønsker vi å få frem på en litt ny måte i kampanjen «Små og mellomstore hindringer». Å blande enkel snublehumor med Raske Menn, har vi stor tro på, sier valgkampansvarlig i NHO, Ingunn Storetvedt Eriksen.

De jobber med Try-huset, med kreatør-teamet Hallvard Vaaland og Mathias Hatland Sandvik i spissen, som har utviklet det kreative konseptet. Det er inspirert av TVNorge-programmet «Wipeout», som også ble kommentert av Raske Menn.

- Sammen med Try Film bygde vi en hinderbane bestående av fysiske hindre. Hindrene symboliserer ulike tidstyver som blant annet papirmølle, byggesøknader og eviggående henvisninger frem og tilbake. Så fikk vi bedriftsledere fra hele landet til å prøve seg i løypa. Det ble en tøff oppgave med mye knall og fall. Resultatet er morsomt, men også tankevekkende, sier de to.

Kristine Eikenes i Try Råd ledet prosessen på Try-huset.

- Det er enkelt å gjøre ting vanskelig, men det er vanskelig å gjøre ting enkelt. For å engasjere publikum er det viktig å vekke følelser og underholde for å nå bredt, samtidig som man belyser en problemstilling. I «Små og mellomstore hindringer» gjør vi nettopp det ved å få frem det politiske budskapet på en ny og annerledes måte.

Image-text:

I hardt vær:

Det kan storme i den kommunale hinderløypen Try-huset har snekret sammen for NHO.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Tierne haglet fra dommerbordet, men til slutt måtte Jørgine Massa Vasstrand gi tapt for Nord-DDB rådgiveren i finalen av «Skal vi danse».
Kampanje 16.11.2019
Tar spranget fra musikkvideo til spillefilm når Netflix skal lage norsk grøsser.
Kampanje 16.11.2019
Med varme pianotoner og elektroniske lyder skal DNB høres.
Kampanje 15.11.2019
Oktober ble en svart måned i reklamemarkedet. Nedgangen var på nesten 13 prosent.
Kampanje 15.11.2019
Blir direktør i Schibsted med ansvar for alle mediehusene på Vestlandet
Kampanje 15.11.2019

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt