AddToAny

Millionunderskudd i Oslo Company: - Vi har valgt å investere i vekst

Reklame- og tv-gründerne i Oslo Company sliter fortsatt med lønnsomheten.
Da Christian Steen og Trond Kvernstrøm startet opp Oslo Company var det for å satse både på reklame og tv-produksjon. Nå viser de ferske regnskapstallene som Dagens Næringsliv omtaler fredag ettermiddag at selskapet tapte snaue fem millioner kroner.

Til avisen sier de to reklame- og tv-gründerne at byrået har valgt å investere i vekst fremfor lønnsomhet.

- Vi var tydelige på at vi i de tre første årene ville investere i volum fremfor å satse på lønnsomhet. Vi har hatt muligheten til å bli lønnsomme, men har heller valgt å investere i vekst. Når vi går inn i driftsår fire, bør vi nok begynne å levere lønnsomhet, sier Trond Kvernstrøm til DN.

Omsetningen i Oslo Company endte i 2018 på nesten 73 millioner kroner. Selskapet håper nå at store tv-produksjonsoppdrag på bestilling fra blant andre strømmegiganten skal sende omsetningen i taket. Christian Steen påpeker at byrået i 2019 forventer en omsetningsvekst på over 50 prosent og en total omsetning på over 100 millioner kroner.

Tilbake i telekom: Ice kuttet ut Oslo Company til fordel for Nord DDB. Her den nye Nord DDB-sjefen Eddie D'Sa flankert av Kyrre Bekkelund og Eivind Helgaker i Ice. Foto: Knut Kristian Hauger

Image-text:

Bedre på tv enn reklame:

Etter å tapt Ice som reklamekunde gikk reklamedelen av Oslo Company svakere i 2018. - Vi kom kjapt opp på reklamebiten, men det falt litt tilbake i fjor. Tv-underholdning har gått jevnt og trutt oppover, sier Christian Steen og Trond Kvernstrøm til DN.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Samtidig havner Disney på topp ti, rett før lanseringen av Disney+, mens strømmekonkurrenten Netflix befinner seg på 65. plass.
Kampanje 18.10.2019
Med mindre Morgenbladet-ledelsen går med på de 33 streikende skribentenes krav «i løpet av noen uker», håper den streikende Morgenbladet-skribenten Eline Lund Fjæren på en ny avis.
Kampanje 18.10.2019
- Selskaper skal informere så fort de vet det selv, så publikum slipper å spørre, sier Vys nye sosiale medier-sjef.
Kampanje 18.10.2019
Siri Skaalmo tar sluttpakke i Dagens Næringsliv.
Kampanje 18.10.2019
- Forbausende mange på kundesiden vegrer seg nemlig for å leie inn utenlandske konsulenter, skriver Kim Ydse Krogstad i Making Waves.
Kampanje 18.10.2019

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt