28-åringen kommer fra rollen som videojournalist i Dagbladet TV, og har siden februar i år fungert som midlertidig produsent.
- Madeleine har utpreget tabloidfaglig kompetanse, er heldigital i tankegangen og en samlende og motiverende lagleder. Vi er trygge på at hun vil levere på de skyhøye ambisjonene vi har for Rød Løper-universet, sier digitalredaktør i Se og Hør og leder for kjendisdesken i Aller Media, Jonas Jørstad.
Rød Løper web-TV-univers har over én million visninger hver eneste uke, på Dagbladet og Se og Hør. I tillegg produserer redaksjonen en egen podkast om kjendiser, et tilhørende snapshow og har over 60.000 følgere på Instagram, skriver mediehuset i pressemeldingen.
- Dette er et univers som skal fortsette å vokse, og det har vi allerede konkrete planer for. Rød Løper gir oss både et enormt kommersielt varelager og treffer klokkerent på en ung og attraktiv målgruppe, sier programsjef i Aller Media, Tellef Dahll.
Image-text:
Madeleine Liereng har fungert som produsent for Rød Løper siden februar. Nå får hun jobben fast.
Foto: Lars Eivind Bones/ Dagbladet