AddToAny

Måtte overnatte i container på Jotunheimen i minus 14 grader: - For å bevise kvaliteten

We are live med ny reklamefilm for Mitsubishi Electrics.
Kampanjen «Teknologi man føler», som reklamebyrået We Are Live (WAL) og varmepumpeleverandøren Mitsubishi Electric står bak, går i disse dager live på blant annet YouTube, VGTV, DB-TV og sosiale medier.

- I 2019 begynte vi arbeidet med å finne en samarbeidspartner på reklame og kommunikasjon som kunne hjelpe oss å med å ta en enda tydeligere posisjon i markedet. Som markedsleder, er det viktig å være tydelig på våre styrker og fremstå med selvtillit, sier Øystein Brenna, salgsdirektør i Mitsubishi Electric.

Brenna forteller at det er akkurat det WAL har gjort, til tross for at koronaen har skapt utfordringer.

- Det kan man trygt si at byrået har hjulpet oss med, både strategisk og operativt. Til tross for noen covid-skjær i sjøen, har vi fått til mye på det nye konseptet, men det er klart vi har gledet oss til å lansere denne første store kampanjen, forteller Brenna.

Sigmund Malkenes, kundeansvarlig rådgiver i WAL, forteller at det ligger mye arbeid bak det nye konseptet, men at det allerede har gitt resultater.

- Vi har jobbet med konseptet «Teknologi man føler» en stund nå og det er allerede implementert med bra resulateter gjennom oppdatert visuell profil, sesongkampanjer og taktisk markedsmateriell, sier Malkenes.

Plasserte egen mann i container

Markedssjef i Mitsubishi Electric, Tommy Nilsen, forteller ta de plasserte sin egen produktssjef i en container fra reklamefilmen for å bevise kvaliteten på produktet.

- Denne kampanjen skal tydeliggjøre at Mitsubishi Electric har de tøffeste varmepumpene på markedet. Hvis den varmer opp en uisolert shippingcontainer midt i Jotunheimen, i februar - ja, da varmer den nok opp ditt hus eller hytte også, uansett vær. Og for å virkelig bevise kvaliteten måtte naturligvis vår egen produktsjef overnatte i containeren i løpet av opptaksdagene, sier Nilsen.

- Alt skjer direkte i kamera Ola Nilsen og Kristian Haukland i We Are Lives sier de klassiske Volvo Truck-filmene har inspirert duoen.

- Så fra første kundemøte har vi derfor lurt på hva en varmepumpe faktisk kan varme opp og hvordan vi kan vise det frem som en ubestridelig sannhet. Derfor er filmene kun fargejustert og lydlagt. Alt man ser skjer direkte i kamera, sier de to.

Nilsen og Haukland roser Mitsubishi-teamet for at de våget seg ut av komfortsonen og satset på idéen.

- Kudos også til Håkon, Mads, Eirik og alle som jobbet tre dager på en location der det eneste stedet som ikke var -14 var en uisolert shippingcontainer man ikke kunne gå inni av pandemihensyn.

Fra Mitsubishi Electric er det nevnte Brenna og Nilsen som står bak sammen med Morten Østerhagen. Fra We are Live har Nilsen, Malkenes og Haukland fått ekstra hender fra Jenny Elise Hauge Waters, Henning Øwre Selvaag, Kaja Isnes, Kristine Gulheim, Petter Knutsen og Anne Cecilie Hauge.

Selve reklamefilmen er det Babusjka som står bak ved Mads Astrup Rønning, Håkon Figved Sørensen, Eirik Evjen, Daniel Warren, Øyvind Møgster og Vegard Soldal.

Etterarbeidet er det Flint AS, Sagveien Resort og Silje Rekk som har tatt seg av.

Se reklamefilmen her:

Image-text:

Kjølig:

Det er kalde kvelder i vente. Mitsubishi Electric har sammen med We Are Live laget en reklame som setter fingern på hvor behagelig man kan ha det inne, uansett vær ut. Foto: We Are Live.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

I helgen åpnet det opp to Munchmuseer i Bjørvika. Det originale og Finn.no sitt. Begge hadde fulle hus.
Kampanje 27.10.2021
De fem Schibsted-mediene Trond Giske har klaget inn til PFU brøt ikke god presseskikk.
Kampanje 27.10.2021
Bruken av en tidligere MDG-politiker som klimapsykolog i en video for NRK Nyheter har fått mange til å se rødt.
Kampanje 27.10.2021
Skuespiller Josefine Frida er en del av den nye sesongen som har premiere 12. november.
Kampanje 27.10.2021
- Jeg tviler på at jeg ville ha publisert så detaljerte opplysninger, sier Bernt Olufsen, tidligere ansvarlig redaktør i VG, om PFUs behandling av Trond Giskes klage.
Kampanje 27.10.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt