Dagligvarehandelen
18.05.2022
Ølsalget i årets tre første måneder falt 8,5 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. I Bryggeri- og drikkevareforeningen betegnes likevel salget som særdeles godt.
Årsaken er at ølsalget i dagligvare og uteliv hittil i år ligger 11 prosent høyere enn på samme tid i 2019, som regnes som siste «normalår» før koronapandemien endret alt. Derfor lar man seg heller ikke bekymre over at ølsalget falt med hele 13,5 prosent i mars, all den tid salget stadig ligger 25 prosent høyere enn mars 2019.
Dersom vi utelukkende ser på ølsalget i dagligvarekanalen, sank ølsalget med 24,8 prosent i mars, men i forhold til mars 2019, var det en vekst på hele 26,8 prosent.
Gå til medietDersom vi utelukkende ser på ølsalget i dagligvarekanalen, sank ølsalget med 24,8 prosent i mars, men i forhold til mars 2019, var det en vekst på hele 26,8 prosent.