AddToAny

Kun 97.000 satte av kvelden til TVNorges nysatsing: - Noe lavere enn vi håpet på

Men programdirektør Magnus Vatn i Discovery har is i magen.
Torsdag var det premiere på TVNorges nye underholdningsprogram «Min kveld» der Anne Rimmen gir fra seg programlederrollen til en intetanende ny gjest hver uke. I første program var det Linn Skåber som måtte kaste seg ut i det.

«Det er akkurat så kleint som det høres ut», skriver VGs anmelder Tor Martin Bøe. Han mener konseptet fungerer helt greit i første episode, som han gir terningkast tre.

«Alle involverte byr passe på seg selv, men det blir noe halvveis over hele konseptet. Man blir heller ikke så mye mer kjent med Linn Skåber. Man får derimot en dypere forståelse av hvor mye det krever å være programleder», skriver han.

Tall Kampanje har fått fra Discovery viser at 97.000 valgte å bruke kvelden sin på Rimmen og Skåber. Det ga en kommersiell andel på 15,1 prosent.

- Det er noe lavere enn vi håpet på, men i den mediehverdagen vi lever i er det skummelt å dømme et program dagen etter premieren. Dette kan utvikle seg i løpet av uka, sier programdirektør Magnus Vatn i Discovery Networks Norge til Kampanje.

Han har et par gjester i ermet han håper kan bidra til å øke interessen rundt programmet.

- Dette er et splitter nytt, norskutviklet format og det kan ta litt tid før nye konsepter setter seg. Vi ser fram til neste program med Petter og Gunhild Stordalen, sier Vatn.

Programmet med Stordalen ble spilt inn 9. oktober, én måned før paret kunngjorde at de går hver til sitt.

«Kongen befaler» fikk 229.000 seere senere på kvelden. Det ga en kommersiell andel på 35,3 prosent.

Image-text:

Skåbers kveld:

Linn Skåber måtte - til sin overraskelse - innta programlederrollen da hun gjestet TVNorge-programmet «Min kveld» med Anne Rimmen. Foto: Helene Kleiveland

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Teknologi, data og personlige budskap er tre stikkord for tiden fremover, skriver Haakon Lomsdalen, norgessjef i Salesforce.
Kampanje 10.07.2020
Samtidig gikk eventbyrået Off Piste inn i koronaåret 2020 med fallende omsetning.
Kampanje 10.07.2020
Det melder Warner Media torsdag ettermiddag.
Kampanje 09.07.2020
Reklamebyrået er tilbake på sporet med sitt første positive resultat på to år.
Kampanje 09.07.2020
Nesten 40 millioner kroner i reklameinntekter forsvant i NHST-konsernet i andre kvartal.
Kampanje 09.07.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt