Utdanning
23.10.2020
Denne boka utgjør en god dose etterutdanning for kroppsøvingslærere, skriver anmelderen.
Vurdering av elevenes læring i skolen er vanskelig, og vurdering av læring i kroppsøving er for mange lærere noe av det vanskeligste de gjør i løpet av arbeidsåret. Dette kommer blant annet av det vide spennet i kompetansemål i kroppsøving, fra helt konkrete mål som for eksempel målet etter 4. trinn omkring svømmedyktighet, og mer utviklende mål om personlige egenskaper som empati og evne til å ta vare på seg selv og hverandre. Denne spenningen gjør det utfordrende å vurdere en helhetlig kompetanse hos eleven og gjør vurdering i kroppsøving til en stor
Gå til medietVurdering av elevenes læring i skolen er vanskelig, og vurdering av læring i kroppsøving er for mange lærere noe av det vanskeligste de gjør i løpet av arbeidsåret. Dette kommer blant annet av det vide spennet i kompetansemål i kroppsøving, fra helt konkrete mål som for eksempel målet etter 4. trinn omkring svømmedyktighet, og mer utviklende mål om personlige egenskaper som empati og evne til å ta vare på seg selv og hverandre. Denne spenningen gjør det utfordrende å vurdere en helhetlig kompetanse hos eleven og gjør vurdering i kroppsøving til en stor