AddToAny

Koronasmell for Nent-selskaper - skriver ned verdier for over 900 millioner kroner

Koronasmell for Nent-selskaper - skriver ned verdier for over 900 millioner kroner
Tar store tap på produksjonsselskapene sine som følge av koronapandemien.
Nordic Entertainment Group kunngjør i dag at de skriver ned verdien på produksjonsselskapene de har til salgs med 900 millioner svenske kroner, eller drøye 920 millioner norske kroner.

Nedskrivingen vil komme til syne i rapporten for fjorårets fjerde kvartal, og kommer som en følge av koronapandemien og utsettelsen av flere produksjoner som følge av den, skriver selskapet i en pressemelding.

Det er nå ett år siden Nent Group la store deler av produksjonsvirksomheten sin på markedet for å rendyrke satsingen på selskaper som produserer dramaserier for Viaplay. Det innebærer et salg av norske selskaper som Monster, Strix, Playroom, Novemberfilm og Rakett, i tillegg til Baluba, Moskito, Strong Productions, Production House, Splay One, One Big Happy Family og Grillifilms.

Foreløpig er det ikke funnet noen kjøper.

- Salget av majoriteten av vår Studio-virksomhet er et viktig skritt i å optimalisere vår portefølje for å støtte opp under konsernets strategi om å fokusere på ekspansjonen av vår strømmetjeneste Viaplay, sier konsernsjef Anders Jensen i en pressemelding.

Han sier videre at prosessen er godt i gang, og at tilbakemeldingene fra markedet er på nivå med forventningene.

Image-text:

Rammes av pandemien:

Etter ett år på markedet, velger konsernsjef Anders Jensen å skrive ned verdien på produksjonsselskapene de skal kvitte seg med. Det skyldes koronapandemien og utsettelsen av en rekke produksjoner, skriver selskapet i en pressemelding.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Fascinerende og litt pussig at det første initiativet til boikott kommer fra Norge, sier Reidar Sollie, leder i Norske Sportsjournalisters Forbund.
Kampanje 05.03.2021
- Vi er utrolig glade og takknemlige, sier Exit-produsent Petter Testmann-Koch.
Kampanje 05.03.2021
- Det var ikke lett å takke nei til gjenvalg, men jeg vet at det er rett, sier Hanna Relling Berg.
Kampanje 05.03.2021
- Det er klart Thomas og jeg også skal lage TV sammen igjen, men nå hadde vi lyst til å teste noe nytt, sier Harald Rønneberg.
Kampanje 05.03.2021
Daniel Jahren blir ny leder for privatmarked i Kreftforeningen.
Kampanje 05.03.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt