AddToAny

Kommunikasjonssjefen i Aschehoug slutter - går til kultursenter for barn

Mona Ek takker av som kommunikasjonssjef i Aschehougs forlag.
Mona Ek går fra stillingen som kommunikasjonssjef i Aschehougs forlag og tar fatt på nye oppgaver hos Geitmyra Matkultursenter for barn, hvor hun blir kommunikasjonsleder.

- Mona Ek har markert seg som en proff, hardtarbeidende og veldig godt likt kommunikasjonssjef for Aschehoug litteratur. Derfor er vi utrolig glade for å få med henne i det videre arbeidet vårt for barns matkultur, sier leder for Geitmyra matkultursenter for barn, Eivind Løvdal.

Ek har vært i Aschehoug i over 15 år, men bytter nå ut Jo Nesbø med matprofil Andreas Viestad.

- Det er klart det føles rart å gå fra Aschehoug hvor jeg har vært med på så mye, men muligheten til å jobbe med barn, bærekraft, folkehelse og matkultur kunne jeg rett og slett ikke si nei til, sier Ek.

Viestad, som for folk flest er kjent for å ha gitt ut et utvalg kokebøker, er strålende fornøyd med å få EK med på laget.

- Mona har vært for en institusjon å regne i bokbransjen. Nå ser vi på det som at hun tar ett skritt opp og frem, for å være med oss å gi neste generasjon et godt forhold til mat og matkultur, sier Viestad.

Geitmyra har siden oppstarten i 2011 jobbet med undervisning og kurs i matlaging, og med kampanjer i offentligheten for å øke oppmerksomheten rundt matkultur for barn.

- Det er utrolig viktig å lære barn å bli glade i mat som gjør dem godt. Dette gjør vi allerede for tusenvis av barn hvert år, men med en som Mona Ek på laget er ambisjonen å nå enda flere i ulike medier og kanaler, sier Løvdal.

Image-text:

Ny arbeidsplass:

Mona Ek og Andreas Veistad blir kolleger på Geitmyra matkultursenter for barn. Mona Ek slutter etter 15 år i Aschehoug. Foto: Geitmyra Matkultursenter for barn.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Reklamebyrået Clear Channel styrker salgsteamet med flere signeringer.
Kampanje 17.10.2021
Til våren dukker landets nye justisminister opp i underholdningsprogrammet «Kompani Lauritzen».
Kampanje 17.10.2021
Grønnere løsninger fristet når Joachim Husby skulle finne seg ny jobb.
Kampanje 16.10.2021
Try står samtidig bak en helt ny profil og nytt design.
Kampanje 15.10.2021
Henter fra Azerion, BCW og Høyskolen Kristiania.
Kampanje 15.10.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt