Dagligvarehandelen
11.08.2020
Koronapandemien satte en effektiv stopper for Årets matgledebutikk i mars. Nå gjøres det i stedet klart for en intensiv konkurranseperiode i høst.
Da landet «stengte ned» 12. mars i år, ble det iverksatt strenge smitteverntiltak i butikkene, og handlemønsteret endret seg dramatisk. Å gjennomføre Årets matgledebutikk under et slikt regime, var helt umulig. Borte var alle smaksprøver og demoer, og lenge handlet det meste om å tette hyllehull snarere enn å lage gode sameksponeringer.
Intensivt race
Nå normaliseres imidlertid butikkhverdagen igjen, og matgledearbeidet er i full gang i butikkene. Dermed kaster både Tine og de nominerte butikkene seg rundt, og gjør seg klare for en intensiv konkurranseperiode etter sommeren.
- Vi hørte med kjedene om hvordan stemingen var for å gjennomføre Årets matgledebutikk i høst, og fikk veldig positive tilbakemeldinger. Det er vi veldig glade for, og vi har fått med oss nesten 100 nominerte butikker som vil være med å konkurrere i høst, forteller matgledegenaral og shopper marketing manager Veronica
Gå til medietIntensivt race
Nå normaliseres imidlertid butikkhverdagen igjen, og matgledearbeidet er i full gang i butikkene. Dermed kaster både Tine og de nominerte butikkene seg rundt, og gjør seg klare for en intensiv konkurranseperiode etter sommeren.
- Vi hørte med kjedene om hvordan stemingen var for å gjennomføre Årets matgledebutikk i høst, og fikk veldig positive tilbakemeldinger. Det er vi veldig glade for, og vi har fått med oss nesten 100 nominerte butikker som vil være med å konkurrere i høst, forteller matgledegenaral og shopper marketing manager Veronica