AddToAny

Klæbo går likevel med Viaplay-logo på skidressen

Men partene er uenige om innholdet i saken.
Johannes Høsflot Klæbo og Norges Skiforbund (NSF) er blitt enige om å avslutte striden om Viaplay-logoen, men er ikke enige om innholdet i saken.

Striden oppsto da Klæbo protesterte mot skiforbundets avtale med Viaplay ved å nekte ha logoen på drakten under verdenscuprennene i Ruka i Finland sist helg.

- Johannes har sagt hva han mener om det å inngå en kommersiell avtale med en innholdsleverandør innen mediene, det vil si avtalen mellom Viaplay og Skiforbundet langrenn. Dette har vært viktig for Johannes, og det har jeg respekt for, sier langrennssjef Espen Bjervig, som konstaterer at løperen og skiforbundet ikke har samme syn i saken.

- Jeg er glad for at vi likevel er enige om hvordan vi skal forholde oss til dette framover, sier Bjervig.

Klæbo stiller til start i helgens verdenscuprenn i Lillehammer med samme drakt som de andre landslagsløperne, inkludert Viaplay-logo. Men langrennsstjernen har ikke endret syn på innholdet i saken.

- For meg har det vært viktig å formidle min bekymring i forhold til troverdighet og uavhengighet ved at en innholdsaktør og rettighetsinnehaver som Viaplay også inngår en kommersiell sponsoravtale. Jeg mener det jeg har ment hele tiden i denne saken. Samtidig har jeg nå sagt ja til å eksponere Viaplay-reklamen på konkurransedrakten.

Klæbo mener debatten om slike avtaler er viktig, selv om han nå selv ikke vil føre den videre.

- Jeg har i alle fall oppnådd å sette saken på dagsordenen - samt vist hvor jeg står i denne saken, sier Klæbo.

Han og Bjervig er enige om at saken ikke har handlet om Viaplays redaksjonelle dekning.

- Min kritikk har ikke vært rettet mot Viaplays redaksjonelle produkt. Det er viktig å skille klart mellom redaksjonell dekning og kommersiell sponsing, sier Klæbo.

Image-text:

Bøyer av:

Norske Johannes Høsflot Klæbo etter målgang i verdenscupen i langrenn 15km for menn i Ruka, Finland. Langrennsløperen har den siste tiden nektet å gå med Viaplay-logoen på drakta, men bøyer nå av. Foto: Torstein Bøe / NTB

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Klarte over 100 millioner overskudd siste regnskapsår.
Kampanje 28.01.2022
- Jeg er helt ærlig skikkelig stolt, sier Emma Thorén.
Kampanje 28.01.2022
Juryleder Lars Mitlid mener reklameåret har bydd på oppturer og nedturer.
Kampanje 28.01.2022
Her er de nye medlemmene av Kringkastingsrådet.
Kampanje 28.01.2022
- Godt innhold er lidenskapen min, sier Hærland.
Kampanje 28.01.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt