Dagligvarehandelen
24.01.2017
Svenske Tetra Pak er et av verdens største emballasjeselskaper, men en merkevare de færreste har noe forhold til. Nå vil kartongprodusenten lære folk flest om miljøriktige emballasjevalg.
Mot slutten av fjoråret satte emballasjeprodusenten Tetra Pak i gang en storstilt forbrukerkampanje mot norske forbrukere. Hvorfor? Tetra Pak selger jo sine produkter til matog drikkeprodusenter, ikke til folk flest. Norden-sjef i Tetra Pak, Johan Rabe, forklarer:
- Det er helt nytt at vi henvender oss direkte til forbrukerne. Målet med kampanjen er å øke deres kunnskaper om emballasje. Folk er veldig opptatt av at varene skal være bærekraftige, men mangler kunnskap til å treffe riktige valg. For eksempel vet de ikke hvilke materialer so
Gå til mediet- Det er helt nytt at vi henvender oss direkte til forbrukerne. Målet med kampanjen er å øke deres kunnskaper om emballasje. Folk er veldig opptatt av at varene skal være bærekraftige, men mangler kunnskap til å treffe riktige valg. For eksempel vet de ikke hvilke materialer so