AddToAny

Ikea setter reklame-kontoen i spill

Ikea setter reklame-kontoen i spill
Åpner for nytt byråforhold etter åtte år hos SMFB. Ikea setter i gang en ny byråkonkurranse til tross for det de beskriver som et veldig godt samarbeid med reklamebyrået SMFB.
- SMFB leverer på et imponerende høyt nivå, noe de har gjort gjennom hele reisen vår, og har med tiden blitt en slags utvidet famille. Ved å gå løs på oppgaver med overaskende innfallsvinkler, og løsninger som gjør at det strekker litt i smilebåndet, har de i snart ett tiår vist Ikea som en sjarmerende hjelper som gjør hverdagen litt enklere, sier Tobias Lien, markedskommunikasjonssjef i Ikea Norge, i en pressemelding.

Likevel åpner han nå for å innlede samarbeid med andre byråer.

-For å sikre at Ikea forblir relevant i fremtiden, mener vi at vi aldri må slutte å være nysgjerrige, og alltid stille oss selv spørsmålet om hvordan vi kan gjøre ting bedre. Etter å ha vært i et monogamt forhold med SMFB i over åtte år, føler vi tiden er inne for å mate denne nysgjerrigheten og se hva som rører seg der ute. SMFB er naturligvis invitert inn i pitchen og vil få muligheten til å forsvare posisjonen sin, avslutter Lien.

Image-text:

Vurderer byråbytte:

SMFB må kjempe for å beholde Ikea på kundelisten. Foto: Reuters

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Trigger-sjef Bente Kvam Kristoffersen skriver om å lede et byrå når alt går galt. Trigger var på full fart mot stjernene. Mange, kanskje oss selv inkludert, følte at vi nærmest var uovervinnelige. Så gikk det fryktelig galt.
article_web Kampanje 13.12.2018
NRKs sportssjef ser ingen ny Northug i horisonten. NRKs sportssjef Egil Sundvor er blant de mange som tar tungt på nyheten om at Petter Northug legger opp som langrennsløper på toppnivå.
article_web Kampanje 12.12.2018
Tror Petter Northugs merkevare har et stort potensial fremover. Klokken 12 i dag forteller Petter Northug et samlet pressekorps på Scandic Lerkendal i Trondheim at han legger opp som langrennsløper.
article_web Kampanje 12.12.2018
Tv-seerne har ikke gitt opp håpet om semifinale. Norge knuste Nederland i det som blir en av mange skjebnesvangre kamper i håndball-EM for Norges del. Sendingen hadde et snitt på 738.000 seere og en topp på 850.000 på TV3.
article_web Kampanje 12.12.2018
Avslørte nyheten i Stockholm i dag. I formiddag har det amerikanske gigant-konsernet Amazon avholdt en pressekonferanse i Stockholm, som det har vært knyttet stor spenning til. Konsernet hadde på forhånd lovet å slippe en stor nyhet.
article_web Kampanje 12.12.2018

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt