AddToAny

Heydays sikter mot rekordår til tross for korona

Heydays sikter mot rekordår til tross for korona
Både Heydays og deres nye byråsatsing leverer positive tall i 2019.
Designbyrået Heydays sine tall for 2019 er klare og de viser at «startuphjelperen» fortsatt sanker millionresultater, til tross for at den sterke veksttakten de har hatt de siste årene avtar noe.

Omsetningen holder seg på stedet hvil og ender på rett i overkant av 16 millioner kroner, mens driftsresultatet halveres fra 4,6 millioner kroner i 2018 til rett i underkant av 2,4 millioner i 2019.

- I 2019 gjorde vi strategiske grep for å rendyrke Heydays som et byrå for ambisiøse selskaper i rask vekst eller stor endring, hvor vi hjelper kundene våre med å utvikle engasjerende merkevarer og forme produktet, sammen med deres team, sier daglig leder Ida Bentsen til Kampanje.

Se fullstendige tall lenger ned i saken!

- Nødt til å priortere mer verdier enn bunnlinje

Deres nyoppstartede emballasjeselskap, Goods, kan vise til et positivt oppstartsår med et driftsresultat på 500.000 kroner og en omsetning på 1,3 millioner kroner. Byrået Goods fokuserer på «grønt» emballasjedesign med minst mulig fotavtrykk. Selskapet var også det første designbyrået som ble kontrollmedlem av Grønt Punkt.

- Vi tror sterkt på at vellykkede selskaper i fremtiden er helt nødt til å prioritere mer samfunnstjenelige verdier enn bunnlinje. Som designere ser vi at vi selv kan utgjøre en forskjell i en sirkulær økonomi og derfor startet vi også i 2019 opp et helt nytt selskap, Goods AS, sier Bentsen før hun følger opp:

- Samlet for Heydays og Goods er vi meget godt fornøyd med resultatene for 2019, da vi traff på budsjettene våre og gikk styrket både faglig og ressursmessig inn i 2020.

Ligger an til rekordomsetning

Til tross for at korona har lagt en demper for mange byråer i 2020, ligger både Heydays og Goods an til rekordomsetning inneværende år, ifølge dem selv. De skal være foran sine pre-korona budsjetter med omsetningsmål på henholdsvis 20 millioner og 5 millioner kroner i de to selskapene.

De har også klart å unngå permitteringer, og har i samme periode oppbemannet staben.

- Vi har opplevd økt oppdragsmengde under korona. Fleksible arbeidstider og arbeidssted har fungert veldig bra, og vi har derfor opplevd økt produktivitet måned for måned siden nedstengningen, sier Bentsen, som også forteller at de har måttet takke nei til flere oppdrag:

- Mange av oppdragene vi får forespørsler om, må vi dessverre takke pent nei til og anbefale andre flinke designere til. Dette synes vi har vært spesielt viktig i en periode som har vært utfordrende for mange.

Bentsen trekker frem kunder som Whereby, Huddly, Hjemmelegene, Kolonial.no og Apotek1, som kunder som har opplevd vekst i perioden, og som også har bidratt til økt aktivitet på kontoret.

Se Heydays tall her:

År 2019 2018 Endring i prosent

Omsetning 16 16,2 - 1,3

Driftsresultat 2,4 4,6 - 52

Resultat før skatt 2,4 4,6 - 52

Alle tall i MNOK.

Image-text:

Fortsetter å levere millionresultater:

Daglig leder Ida Bentsen sammen med strategisk leder Mathias Hovet og leder for merkevare, Stein Henrik Haugen.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Andre mediebedrifter og byråer «stjeler» folk av oss stadig vekk, så jeg liker å tro at vi gjør noe riktig, sier salgsdirektør Torgeir Johannessen i JCDecaux.
Kampanje 20.09.2020
Los & Co kaprer Vann- og avløpsetaten som ny kunde.
Kampanje 19.09.2020
Hudpleie-gründer Linda Johansen tar et oppgjør med reality-kulturen på «Lindmo».
Kampanje 18.09.2020
- Det er tydelig at denne tematikken engasjerer, sier redaksjonssjef i NRK.
Kampanje 18.09.2020
- Jeg har vært jævlig irritert på den Tangen-saken, sier Kristin Skogen Lund.
Kampanje 18.09.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt