AddToAny

Han blir Bonniers nye avissjef

Han blir Bonniers nye avissjef
Anders Eriksson sitter i dag i Bonniers konsernledelse og er sjef for virksomhetsområdet Business to Business. Nå melder han overgang til Bonnier News, der han overtar sjefsstolen etter Gunilla Herlitz, som annonserte sin avgang i februar.
- År etter år har Anders nådd eller overgått målene som har vært satt, og virksomhetene han har hatt ansvar for har allerede kommet veldig langt i å finne nye inntekter og en langsiktig økonomisk bærekraft, som er en reise hele Bonnier er inne i. Det er denne bakgrunnen som gjør at han nå får ansvaret for å lede hele virksomhetsområdet som, i tillegg til sin økonomiske betydning, også rommer store deler av Bonniers journalistiske arv, sier administrerende direktør Tomas Franzén i Bonnier.

Som leder for Bonnier News blir Eriksson administrerende direktør for Dagens Nyheter, Dagens Industri og Expressen, samt styreleder for gruppen HD-Sydsvenskan.

- Jeg er entusiastisk og stolt over tilliten jeg har fått til å utvikle Bonniers avisvirksomhet sammen med de sterke publisistiske lederne i de respektive redaksjonene. Å lykkes med å utvikle nye inntekter er ikke bare viktig for Bonnier, men for svensk journalistikk. Utfordringen er stor, men på et par punkter har vi samtidig uvanlig gode forutsetninger. Vi har ledende journalister, sterke varemerker, engasjerte målgrupper og langsiktige eiere, sier Eriksson.

Kommentér

Skal drive Bonnier-aviser:

om leder for Bonnier News blir Eriksson administrerende direktør for Dagens Nyheter, Dagens Industri og Expressen, samt styreleder for gruppen HD-Sydsvenskan. Foto: Bonnier.

Anders Eriksson blir ny sjef for Bonniers avisvirksomhet.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

I tillegg ansetter de to helt uten erfaring i faget. - Det de mangler av erfaring fra programmatisk veier de mer enn opp for med friske øyne og nye perspektiver.
Kampanje 27.09.2021
Konflikten mellom Clas Brede Bråthen og skiforbundet kan få en løsning dersom partene blir enige om det nye forslaget som ble sendt til hopplandslagets sponsorer denne helgen.
Kampanje 27.09.2021
McDonald's og Nord DDB sjarmerer Sølvfisk-juryen.
Kampanje 27.09.2021
- Jeg har latt meg fascinere av Nidaros, sier han.
Kampanje 27.09.2021
Ifølge en undersøkelse fra Norsk senter for informasjonssikring har hele én av fem nordmenn blitt mer bekymret for sin egen sikkerhet på nett det siste året.
Kampanje 27.09.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt