AddToAny

Gyro lanserer nytt forretningsområde - får Vipps som kunde

Gyro lanserer forretningsområdet brand activation og kick-starter det hele med Norges sterkeste merkevare.
Gyro lanserer brand activation som nytt forretningsområde.

- Brand activation er live-opplevelser som bygger merkevare og styrker omdømme mellom merkevare og målgruppe - også kalt opplevelsesbasert kommunikasjon. Opplevelsene inviterer målgruppen til å engasjere seg direkte med merkevaren, enten fysisk, digitalt - eller helst i kombinasjon, sier Trine Richardsen, administrerende direktør i Gyro.

Forretningsområdet får en skikkelig kick-start med Norges sterkeste merkevare Vipps på laget. Sammen skal de produsere en #NullStress-Lounge på Ekebergsletta under årets Norway Cup. Cupen har ikke blitt arrangert siden 2019.

- Idrett og frivillighet betyr mye for oss i Vipps, og nettopp derfor har vi lyst til å være med å gjøre verdens største og hyggeligste fotballturnering litt mer oransje. Med oss på laget har vi Gyro som vil sørge for at vi møter alle på sletta med smil, entusiasme og glede. Vi er i trygge hender hos flinke folk, og føler oss temmelig sikre på at vår «nullstress-sone» på Ekeberg blir akkurat det, sier Anette Hyttemoen, Markedshode i Vipps.

Har erfaring på området

Richardsen forteller at de allerede har fått på plass et godt team.

- Vi har over tid rekruttert flere kompetansepersoner som nå inngår i dette forretningsområdet, og vi er utrolig glade for hva denne gjengen allerede har fått til, og gleder oss til å virkelig sette fart nå med blant annet dette Vipps samarbeidet, sier Richardsen

Gyro har, tross at dette nylig ble lansert som forretningsområde, allerede erfaring med brand activations i samarbeid med blant annet Netflix, Sopra Steria og Munch.

- Vi ser at sterke live-opplevelser blir en enda viktigere del av markedsmiksen, og vi merker økt etterspørsel etter vår kompetanse innenfor denne kommunikasjons-disiplinen. Det er derfor en naturlig videreutvikling for Gyro som eventbyrå å ta en sterkere posisjon innenfor marketing og opplevelsesbasert kommunikasjon, sier Richardsen.

Kommunikasjon på målgruppens premisser Stine Amundsen, kreatør og et av de nyeste tilskuddene i Gyro, og har tidligere erfaring på forretningsområdet. Hun kommer fra Nova Vista og begynte i Gyro i august.

- Min erfaring ved brand activation er at det føles mer organisk for deltagerne, og ikke minst mer troverdig. God kommunikasjon burde skje på målgruppens premisser, det er da man virkelig treffer. Og for oss som jobber med det brand activation kan jeg vel si at dette også åpner for mye kreativitet og direkte interaksjon med målgruppen - og det er der magien skjer, sier Amundsen.

I tillegg til Amundsen består Brand Activation teamet i Gyro av rådgiver Hilde Reljin med bakgrunn fra internasjonale merkevarer og kultur, filmprodusent og rådgiver Erlend Gjertsen, og kreatør og Some-rådgiver Talia Sofie Gran.

Redaksjonen anbefaler Premium

Vipps er Norges sterkeste merkevare

Image-text:

Vipps på listen:

Gyro landet Vipps som kunde. Sammen skal de blant annet sette opp lounge på Ekebergsletta under Norway Cup. Talia Gran (f.v), Stine Amundsen, Ragnhild Kårmo, Christian Lindemann og Anette Hyttemoen.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Men fremtiden er han mer usikker på. - Jeg leste en artikkel til denne spalten og så at noen hadde svart «jeg har ingen plan» Det var fint å lese.
Kampanje 22.05.2022
Småbarnsmamma og «Årets markedsfører» i 2018 går til Lekekassen.no.
Kampanje 20.05.2022
Etter to svake år i 2019 og 2020 kom overskuddet kraftig tilbake igjen for ABC Startsiden i fjor.
Kampanje 20.05.2022
- Nå kan vi tilby utvidede kommunikasjonsprosesser på høyt plan, sier gründer i A2N.
Kampanje 20.05.2022
Byrået skal hjelpe svenske Klättermusen med blant annet lansering av fremtidige kolleksjoner på det internasjonale markedet.
Kampanje 20.05.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt