AddToAny

Gullruten får internasjonal eventpris

- Stor stas at Gullruten danker ut konkurrenter fra hele verden, sier sjef for Nordisk Film TV.
Fredag kveld vant Gullruten førsteprisen for beste «Business to customer event» under årets BEA Awards i Milano, som er kort for Best Event Awards.

Det var Nordisk Film TV som produserte årets Gullruten-utdeling, og administrerende direktør Erlend Hernø Røeggen gleder seg over prisen.

- Det er stor stas at Gullruten danker ut konkurrenter fra hele verden. Prisen er et bevis på at vi gjorde grep som ikke bare funket på seertall og oppmerksomhet i Norge, men som ble fanget opp av en internasjonal jury. All ære til våre partnere i eventbyrået Fieldwork, som har vært med på å gjøre Gullruten til et så tydelig event, sier han.

Gullruten hadde 478.000 seere da utdelingen ble sendt på TV 2 i vår. Det ga en andel på 41,7 prosent blant alle seere mellom 10 og 79 år.

Dette var første året Nordisk Film TV og Fieldwork stod bak produksjonen på opdprag fra Stiftelsen Gullruten. De skal også produsere showet i 2020 og 2021.

- Denne utmerkelsen viser at to byråer har klart å jobbe sammen for gi et eksisterende og kjent konsept et nytt løft med nye og engasjerende tiltak både før, under og etter Gullruten 2019. Vi gleder oss til fortsettelsen og vil skal skape nye konsepter, ny inspirasjon og flere overraskelser i årene fremover, sier partner i Fieldwork, Fredrik Kolverud.

Image-text:

Vinnerlag:

Fredrik Kolverud, Allison Evrard, Pia Lyche Iversen, Øystein H Johansen, Erlend Hernø Røeggen og Bret Joseph Roberts på BEA Awards der de kunne juble over pris for Gullruten-showet tidligere i år. Foto: Nordisk Film TV

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Jeg vet at mange kommer til å bli skuffet, og at noen vil bli sinte, sier helseminister Bent Høie.
Kampanje 07.08.2020
Skal håndtere PR og media for elbilmerket i Norge.
Kampanje 07.08.2020
Har jobbet i Gambit de tre siste årene.
Kampanje 07.08.2020
Utendørsselskapet tapte seks millioner kroner i fjor.
Kampanje 07.08.2020
- Å beskrive en gruppe mennesker født mellom 1997 og 2015 med de samme kjennetegnene, er i beste fall latskap, skriver Even Ødegård i Inevo.
Kampanje 07.08.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt