AddToAny

Grandiosa skal få nordmenn til å smelte med animert kjærlighet og Sondre Justad-hit

Grandiosa skal få nordmenn til å smelte med animert kjærlighet og Sondre Justad-hit
- Vi ser på dette som en naturlig utvidelse av universet, sier produktgruppesjef i Grandiosa.
- Vi ser hele tiden på hvordan vi fornyer oss og hvordan vi skal henge med i tiden for å få litt ekstra oppmerksomhet i medielandskapet vi befinner oss i. Det er bakgrunnen for at vi har valgt å gå ut med en animert kjærlighetshistorie hvor vi spiller videre på at Grandiosa er ekte kjærlighet, sier Sonja Haugen, som er produktgruppesjef i Grandiosa.

Når Orkla lanserer nye Grandiosa Tynn Bunn beholder de slagordet «Vi snakker ekte kjærlighet», men bytter ut flere av virkemidlene man har forbundet med reklame fra den norske pizzagiganten, og som har gjort filmer som «Respekt for Grandiosa» og «Full pakke» til store suksesser.

I stedet blir vi servert en to minutter lang animasjonsfilm som er skapt for å få hjerter til å smelte og som får tankene til å gå i retning Disney. Det er som vanlig Try som står bak, med teamet Kenneth Lamond og Even Moseng i spissen. Animasjonsdepartementet står bak produksjonen av filmen og OMD er mediebyrå.

Låner Sondre Justad-låt

- Vi velger å se på dette som en naturlig utvidelse av universet som «ekte kjærlighet» gir oss. Grandiosa har en spesiell og unik plass for nordmenn. Vi er 40 år i år og mer populær enn noensinne, sier Sonja Haugen.

Musikk er fortsatt viktig for Grandiosa. Denne gangen har de ikke laget en helt ny sang, men gått til Sondre Justad og lånt «Ikke som de andre», som er spilt inn på ny av Marianne Pentha.

- Først og fremst er det en kjempefin sang som vi synes passer veldig godt, og det er fint å bruke en norsk sang denne gangen. Vi er en norsk merkevare som lages på Stranda. Da Marianne Pentha fikk lov til å leke seg med denne sangen, ble det en magisk og eventyraktig versjon som passer dette universet.

Her kan du se filmen:

- Stor kampanje

Lanseringen av en ny Grandiosa-variant er alltid en stor nyhet i dagligvarebransjen. Grandiosa Tynn Bunn skiller seg fra de andre variantene ved at den, som navnet gir et lite hint om, har en tynnere bunn enn den originale varianten, og at den er min- dre.

- Hvilke forventninger har dere til den nye pizzaen?

- Vi er kjempespente. Den første offisielle salgsuken er uke åtte, som er nå, men enn så lenge har vi fått god mottakelse. Vi er kjempefornøyde med produkt, design og kommunikasjon.

Orkla legger som vanlig mye krutt bak lanseringen.

- Dette er en stor kampanje. Vi er kjempestolt av pizzaen og ønsker å fortelle hele Norge at nå kommer vi med noe nytt. Den vil bli godt lagt merke til i hele 2020.

- Gjør dere noe nytt i mediemiksen?

- Totalen blir annerledes enn det vi vanligvis gjør. Vi har verdenspremiere på hovedfilmen 28. februar på TV. Frem til da har vi en rigg som teaser den litt. Vi legger også ut filmen på Viafree, sånn at de som har lyst, kan se den når de vil. Også skal vi vise den på kino, selvfølgelig.

- Hva er sjansen for at den fortsatt er til stede i frysedisken om to år?

- Det kommer an på veldig mye, men det viktigste av alt er at den treffer på smak. Vi har gjort masse tester på dette under utviklingen, og vi ser samme gode resultater når VG har testet den (og gitt den terningkast fem, red. anm). Det lover godt. Når alt kommer til alt, så handler det om at de som kjøper den, liker den og kjøper den på nytt.

Image-text:

Nye streker:

Animasjonsdepartementet har produsert reklamefilmen for Grandiosa Tynn Bunn. Den to minutter lange filmen har TV-premiere neste uke, men du kan se den lenger ned i saken. Foto: Orkla

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

SMFB står bak Freias nye reklamekampanje.
Kampanje 30.03.2020
- Når «alt» stenger får man mer tid, men hva brukes tiden på, skriver Håvard Ose, Hallvard Aase-Nilsen og Christian Bø i Mediacom.
Kampanje 30.03.2020
- Det er ikke sant at undersøkelsen utelukkende er basert på svar fra kundelister, skriver Regi-sjef Robert Skölfman i dette svaret til byråleder Pelle Stensson i Dentsu Aegis.
Kampanje 30.03.2020
Lukas Aasbø har startet i Hausmann som grafisk designer.
Kampanje 30.03.2020
Nå må toppsjef Rolv Erik Ryssdal jobbe for å få ned kostnadene.
Kampanje 30.03.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt