Dagligvarehandelen
17.09.2019
For første gang lanserer alna produkter under eget merkenavn i dagligvaren: det plantebaserte yoghurtalternativet green start. - Vi er superspente, sier stig Fjellanger og gunn pettersen.
Alna er kjent for sine majonesbaserte salater til emv og storhusholdningsmarkedet, og lite kjent for folk flest. Det er en godt bevart hemmelighet at de var først i Norge til å produsere et plantebasert yoghurtalternativ.
I flere år har produktutvikler, kokk og matentusiast Stig Fjellanger arbeidet med å få frem et kokosmelk-basert yoghurtprodukt med den rette smaken og konsistensen. Nå er de første produktene klare for dagligvarehylla.
Begynte i storhusholdning
Green Start er et plantebasert yoghurtalternativ i en tre-komponentløsning - og den første i Norge av sitt slag. I tillegg til «yoghurt» basert på indonesisk kokosmelk og kokosvann, inneholder den en bærpuré samt et lokk med fullkorn/havregranola. Nyheten er uten tilsatt sukker, men i
Gå til medietI flere år har produktutvikler, kokk og matentusiast Stig Fjellanger arbeidet med å få frem et kokosmelk-basert yoghurtprodukt med den rette smaken og konsistensen. Nå er de første produktene klare for dagligvarehylla.
Begynte i storhusholdning
Green Start er et plantebasert yoghurtalternativ i en tre-komponentløsning - og den første i Norge av sitt slag. I tillegg til «yoghurt» basert på indonesisk kokosmelk og kokosvann, inneholder den en bærpuré samt et lokk med fullkorn/havregranola. Nyheten er uten tilsatt sukker, men i