AddToAny

Google stenger Resett.no ute - alle annnonser forsvinner

- Google blokkerer Resett-annonser
- Vi mener vi ikke brøt regelverket, sier Resett.no-redaktøren.
Saken blir oppdatert.

På nettavisen Resett.no kommer det frem at alle annonsenen på siden nå er borte.

- Alle annonser forsvant tirsdag ettermiddag fra Resett.no. Det fremgår av en e-post fra Google at vi har blitt blokkert fra Adsense. Som våre lesere vil være klar over, har det den siste tiden foregått en aggressiv kampanje på sosiale medier for å få annonsører til å stoppe annonseringen på Resett, skriver Resett.no på sine egne sider.

Sist helg ble det klart at flere store annonsører svartelistet nettstedet Resett.no etter en Twitter-kampanje.

Psykologspesialist Karl Eldar Evang kontaktet flere annonsører på Twitter og fikk støtte fra blant andre statssekretær Sveinung Rotevatn (V).

- Jeg har gjort dem oppmerksom på at deres annonser dukker opp på Resett.no og har skrevet at siden er en ytre høyre-side, kjent for personrettede kampanjer og rasisme i kommentarfeltene. Jeg har spurt dem om dette er noe de kanskje ønsker å ordne opp i, sa Evang til NRK.

Resett-redaktør Helge Lurås valgte å kalle det «sabotasje».

- Vi ser det som en sabotasje mot oss og mediemangfoldet i Norge, sa Lurås, som la til at nettstedet har tapt penger som følge av annonsørflukten.

Blant annonsørene som trakk seg var Petter Stordalens hotellkjede Nordic Choice, møbelkjeden Jysk og strømselskapet NorgesEnergi.

Image-text:

Mistet alle annonsene:

På sine egne nettsider skriver Resett-redaktør, Helge Lurås, at alle annonsene er borte fra nettsiden på grunn av at Google har fjernet dem. Foto: Scanpix.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Gro Larsson, Yvonne Aarnes og Pia Styrmo Borghagen starter i nye jobber i reklamebyrået.
Kampanje 21.08.2019
Julie Holst Berntsen, Asle Forsbak og Sara Bjølverud er nye styremedlemmer i MFO.
Kampanje 21.08.2019
- En knallstart, sier Discoverys kommunikasjonsdirektør.
Kampanje 21.08.2019
- Uansett utfall vil de siste dagenes kaotiske og tragikomiske spill blant regjeringspartiene, bli stående som det suverene eksempel på hvordan et samarbeid ikke skal foregå, skriver Terje Svabø.
Kampanje 21.08.2019
Kostnadene øker mer enn inntektene i Polaris Medias norske virksomhet.
Kampanje 21.08.2019

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt