AddToAny

Går mot slutten for Sporveiens milliardavtale - selger reklame for over 100 millioner i året

Clear Channel får muligheten til å selge reklame på busser og trikker også 2023, men så kan det være slutt.
Nok en forlengelse er på plass når Sporveien Media forlenger samarbeidsavtalen med Clear Channel til utgangen av 2023. Avtalen innebærer at Clear Channel vil fortsette å forvalte reklameflater knyttet til kollektivtrafikken i Oslo og deler av Viken.

Arbeidet mellom de to startet opp for mange år siden og med maks varighet ville avtalen strekke seg 11 år frem i tid. Det betyr at Sporveien Media kunne hente over en milliard kroner på salget av reklame gjennom det amerikanske utendørsselskapet i løpet av avtaleperioden.

Selskapet har dratt inn over 100 millioner kroner i året gjennom avtalen.

Etter de første åtte årene ble avtalen i 2020 forlenget i nye to år og nå er det avtalens siste opsjonsår som nå fornyes og som dermed løper ut 2023. Deretter må kontrakten lyses ut på nytt slik Kampanje kjenner avtalen.

- Pandemien har vært en krevende periode for reklame i kollektivtrafikken, der vi har samarbeidet godt med Clear Channel. Vi ser frem til å utvikle samarbeidet og skape gode kundeopplevelser, sier Inge Aasen, daglig leder i Sporveien Media.

Sporveiens datterselskap Sporveien Media har blant annet ansvar for forvaltning og drift av reklameinstallasjoner i tilknytning til trikk, T-bane, buss og båt i Oslo og deler av Viken. Det er denne avtalen Sporveien Media nå forlenger med Clear Channel om å forvalte.

Dennis Højland Nyegaard, norgessjef i Clear Channel, er veldig fornøyd med å få ny tillitt.

- Dette er en viktig kontrakt for oss og vi ser fram mot å fortsette det gode samarbeidet med Sporveien Media, sier Højland Nyegaard.

Redaksjonen anbefaler Premium

Tidligere TV3-topp tilbake til utendørsbransjen - men denne gangen hos «erkerivalen»

Image-text:

Siste året:'

Clear Channel-topp Dennis Nyegaard casher ut det siste året i kontrakten med Sporveien Media-sjefen Inge Aasen. Men i 2023 er det slutt på avtalen som har sikret reiseselskapet over en milliard kroner i reklameinntekter.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Klarte over 100 millioner overskudd siste regnskapsår.
Kampanje 28.01.2022
- Jeg er helt ærlig skikkelig stolt, sier Emma Thorén.
Kampanje 28.01.2022
Juryleder Lars Mitlid mener reklameåret har bydd på oppturer og nedturer.
Kampanje 28.01.2022
Her er de nye medlemmene av Kringkastingsrådet.
Kampanje 28.01.2022
- Godt innhold er lidenskapen min, sier Hærland.
Kampanje 28.01.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt