Ifølge nettstedet er det grunn til å tro at prisen vil bli dyr etter en stor vekst i strømmemarkedet med tjenester som TV 2 Sumo, Dplay og Viaplay, økte abonnementsinntekter og voldsom vekst i rettighetsprisene på Premier League og Champions League.
Direktør for sportsutvikling i Amedia, Helge Birkelund, bekrefter at avishuset har lagt inn bud.
- Vi i kjenner litt på vannet, sier Birkelund, som ikke vil si noe om hvor mye av fotballpakken de er på jakt etter.
Discovery sitter med klart mest penger med sine 420 millioner kroner i året i dagens avtale, opplyser Kampanje. NRK og Amedia har også betalt for å vise cup og Toppserien.
Rettighetene det dreier seg om i denne runden, er for en seksårsperiode med oppstart i 2023.
Image-text:
Fyrverkeri under innmarsjen i kampen mellom Bodø/Glimt og Rosenborg på søndag. Rettighetene til å vise denne og alle norske kamper er på nytt ute for salg.
Foto: Mats Torbergsen / NTB