AddToAny

Flytoget med verdensnyhet i ny reklamefilm: - Skal være magisk

Nå kan Flytogets passasjerer sjekke inn bagasjen i fart.
Fredag går startskuddet for en stor kampanje fra Flytoget i forbindelse med lanseringen av «Flytag». Dette er ikke mindre enn en verdensnyhet, forteller markedssjef Lotte Mathilde Queru i Flytoget.

- Flytag lar deg sjekke inn bagasje og printe ut bagasjelapp om bord på toget, slik at du kan gå rett til bagdrop på flyplassen. I praksis gjør man kofferten klar til å fly allerede ombord på Flytoget og det er utgangspunktet for filmen og kampanjen, sier hun.

Markedssjefen tror dette kan gi økt merverdi og forbedre kundeopplevelsen til passasjerene betraktelig.

- Det er et godt eksempel på hvordan vi kontinuerlig jobber for å skape en enklere reisehverdag for våre kunder. Her forbedrer vi den ved å korte ned på tiden man trenger på flyplassen. Fordi man slipper å gå innom maskinene og stå i kø der, sier hun.

Anorak står bak

Flytoget har fått Anorak og det kreative teamet Pål Høyer-Andreassen og Magnus Høgberg Hansen til å lage lanseringskampanjen. Reklamefilmen er produsert av Motion Blur og regissert av Harald Zwart, som har tatt med seg litt ekte Hollywood-magi til Flytoget. Gimpville har stått for de visuelle effektene til filmen og elementene som er gjennomgående i kampanjen.

- Vi prøver å skape litt magi inn i filmene våre fordi vi mener det skal være magisk å ta Flytoget. Her er det koffertene som er magiske og flyr av gårde. De har definitivt en hovedrolle i filmen, sier Queru.

- Det utrolige med Flytoget er at passasjerene alltid får en behagelig reise, og nå kan de faktisk planlegge enda litt mindre når de skal ut å fly. For meg som er opptatt av fremdrift, forutsigbarhet og effektivitet er Flytag helt perfekt, og leverer rett på Flytogets konsept - «Det går alltid», sier rådgiver i Anorak, Rune Roalsvig.

Usikker på omikron-konsekvenser

Lanseringen skjer tilfeldigvis samtidig som omikron-varianten brer om seg og skaper ny usikkerhet verden over, også i Norge.

- Dette er det ingen som kunne forutse, men vi håper at med både tiltak og vaksinering, så vil det etterhvert være mulig å fortsette reisevirksomheten, sier markedssjefen.

Det er for tidlig å si om omikron-varianten får noen følger for den planlagte kampanjen.

- Dette er en langsiktig lansering og akkurat nå handler den først og fremst om å gjøre nyheten kjent og bygge oppmerksomhet rundt denne fantastiske innovasjonen. For folk som skal reise med bagasje, og kanskje har med seg barn, skal vi i hvert fall gjøre vårt for at det blir så enkelt, forutsigbart og fint som mulig.

Se filmen her:

Redaksjonen anbefaler Premium

Flytoget takket nei til de store byrånettverkene - Atyp kaprer nok en offentlig kunde

Image-text:

Lite magisk lanseringstidspunkt:

Anorak står bak den nye reklamekampanjen for Flytoget og deres nye tilbud. Lanseringen skjer tilfeldigvis samtidig som omikrom-varianten av koronaviruset skaper ny usikkerhet for reiselivet. Foto: Skjermbilde

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Over 500.000 husstander får TV 2-kanalene tilbake.
Kampanje 21.01.2022
- Hyper har lagt ut på en veldig spennende reise, sier Ane Lynau.
Kampanje 21.01.2022
- Vi kunne ikke fått en bedre start på 2022, sier Morgenstern-sjef Camilla Kim Kielland.
Kampanje 21.01.2022
- Teige Goodchild har vært en fantastisk, spennende og lærerik reise som nå føltes riktig å avslutte, sier Rebecca Goodchild.
Kampanje 21.01.2022
Brilleland har inngått et sponsorsamarbeid med parafriidrettsutøveren Salum Ageze Kashafali.
Kampanje 21.01.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt