AddToAny

Extra «gjør det billig» med nytt slagord og ny kampanje

Extra «gjør det billig» med nytt slagord og ny kampanje
- Tiden var moden for å spisse posisjon og tydeliggjøre at vi er hele Norges billigkjede, sier markedssjef.
Før sommeren ble det klart at Coops lavpriskjede Extra flyttet reklamekontoen fra Pol til We Are Live. Samarbeidet ble sparket i gang med en grillkampanje, og nå er det nye teamet klare for runde to.

Denne gangen dreier det seg om et helt nytt kommunikasjonskonsept kalt «Gjør det billig» og en reklamefilm med to familier som konkurrerer om å gjøre nettopp det.

- Tiden var moden for å spisse posisjon og tydeliggjøre at vi er hele Norges billigkjede. Det skal vi gjøre med den nye setningen og konseptet «Gjør det billig!», sier markedssjef i Extra, Kari Grothe Karlsen.

Hun ser for seg at dette er et konsept de kan bruke i lang tid fremover.

- Lavpris har vært i vekst i lang tid og det har Extra også. Og selv om Extra har rundt 1500 flere varelinjer enn de øvrige konkurrentene og således større utvalg så er det viktig for å oss å nå konsentrere oss om å bygge kjennskap til at Extra «Gjør det billig!». Dette henger også på Coop sitt overordnede kundeløfte om at det skal lønne seg å velge Coop, og Extra sitt prisløfte om å gjøre alt for at kundene skal handle ekstra billig. Setningen er også veldig anvendbar ettersom den kan brukes både som en oppfordring og som et faktum, sier hun.

Rådgiver og byråleder Herman Mueller Stormyr i We Are Live forteller at de har lært Extra å kjenne og mener at det nye konseptet gir kjeden et fint spillerom for å bygge en enda tydeligere lavprisposisjon.

- Setningen er enkel, og gir oss det vi trenger. En plattform for å kunne snakke om unike prisbevis, medlemsfordeler og billige dagligvarer knyttet opp mot både sesonger og varegrupper. Den snakker kundens språk og er enkel å dekode, sier han.

Filmene som nå lanseres er produsert av Einar Film og Torstein Bjørklund på regi. Det nye konseptet lanseres med filmer på TV, kino og digitalt samt radio og print.

I tillegg til Herman Mueller Stormyr, består teamet fra WAL av blant annet Fredrik Bjørn, Simen Frogner, Helle Jentsch, Kaja Isnes, André Hay og Martine Gulbrandsen.

Image-text:

Kniver om å spare mest:

I de nye reklamefilmene fra Extra møter vi to spareglade naboer som kniver om å spare mest, men når det kommer til valg av dagligvarebutikk er de helt enige. Se filmen nederst i saken.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Vi lette blant de beste på dette området, og heldigvis fant vi Charlene Walkoff, sier konsernsjef Kjetil Try.
Kampanje 26.09.2020
- Irland vil forby Facebook å sende brukerdata om EUs borgere til USA, skriver kommunikasjonsrådgiver Hans-Petter Nygård-Hansen.
Kampanje 26.09.2020
- Gleder meg veldig til å leke med Lasse Hallberg, sier Juritzen.
Kampanje 25.09.2020
- Vi har forberedt oss på å ta imot kundene igjen, sier merkevaresjef i TUI.
Kampanje 25.09.2020
Anne-Lise Johnsen Robb har jobbet med markedsføring for Arsenal og Chelsea blitt kåret til «årets unge markedsfører».
Kampanje 25.09.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt