Utdanning
23.10.2020
Mange hevder at vi som har jobbet med barn, har hatt en eventyrlig tilværelse. Oss om det! Barna om det også, håper jeg.
Å lage eventyr er nærmest som en stunting med virkeligheten, blande inn de elementene en har for hånden, enten i hodet eller like utenfor, og så la det stå til. I perioder i livet er det inne i hodet nærere enn det utenfor, og som fersk førskolelærer lærte jeg at søvn var viktig. Avslapning. Og det foretok vi liggende, både på 1970-, -80- og -90-tallet. Nå snakker jeg for meg sjøl, og på et vis er jeg glad for at jeg ble mer oppegående og oppestående etter hvert. For en ekte pedagog måtte etter hvert holde seg rank i ryggen og sette sjøbein. Men, det innrømmer jeg nå, å ligge på ryggen og stuntfortelle eventyr; det var livet, det!
Etter maten
Gå til medietÅ lage eventyr er nærmest som en stunting med virkeligheten, blande inn de elementene en har for hånden, enten i hodet eller like utenfor, og så la det stå til. I perioder i livet er det inne i hodet nærere enn det utenfor, og som fersk førskolelærer lærte jeg at søvn var viktig. Avslapning. Og det foretok vi liggende, både på 1970-, -80- og -90-tallet. Nå snakker jeg for meg sjøl, og på et vis er jeg glad for at jeg ble mer oppegående og oppestående etter hvert. For en ekte pedagog måtte etter hvert holde seg rank i ryggen og sette sjøbein. Men, det innrømmer jeg nå, å ligge på ryggen og stuntfortelle eventyr; det var livet, det!
Etter maten