AddToAny

- Egmont satser på blogg og influencere

- Egmont satser på blogg og influencere
- Bytte av plattform skal sikre at vi vil komme på toppnivå, skriver Egmont-direktør Kjersti Mo. Gårsdagen var mørk i Egmont Publishing, det er uunngåelig når vi skal ta farvel med gode og dyktige kollegaer.
For vi skal redusere bemanningen for å tilpasse oss markedet - men også fordi vi har justert strategi på det digitale området. Nå vil vi bygge rundt målgruppekompetansen vår, bruke innsikt i 360-perspektiv og satse på konsepter på alle flater. I denne satsingen står vårt influencerbyrå Egmont People helt sentralt.

I Kampanjes dekning, fremheves det at vi har besluttet å finne andre plattform-løsninger for vårt bloggprodukt blogg.no fremover - altså et teknologi-valg for hvilket verktøy bloggerne publiserer i - som strengt tatt ikke pleier være grunnlag for de største overskriftene. Og for Egmonts totale satsing på blogg/influencere, er dette lite dramatisk.

Tvert imot, vil vi fremover fokusere ytterligere på sterke profiler som sammen med våre merkevarer skiller seg klart ut som et attraktivt og leveransedyktig byrå for både profiler og kunder. Vi utvikler konsepter, produserer content både med og uten profiler, sørger for distribusjon og rapporterer effekt. Vi utgir bøker, vi arrangerer events og jeg kunne fortsette lenge. Og her kommer det flere spennende nysigneringer de kommende ukene - så følg med!

Blogg.no vil også fortsette som produkt, men der vil vi fremover jobbe mindre med utvikling av egen teknologi og mer med hvordan dette kan bruke som et effektivt dekningsmedium for en målgruppe alle vil nå - altså unge kvinner. Bytte av plattform skal sikre at vi vil komme på toppnivå med hensyn til brukervennlighet og mobil publisering.

Totalt sett, vil vår satsing på blogg/influencer fremover være sterkere og tydeligere enn før, og dette vil våre kunder nyte godt av.

Image-text:

Mørk dag:

Egmont-direktør Kjersti Mo beskriver gårsdagen som mørk, men mener Kampanjes dekning gir inntrykk av at de trapper ned satsingen på blogg. - Tvert imot, skriver hun.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

På det meste fulgte 714.000 Aksel Lund Svindals avskjedsrenn.
article_web Kampanje 19.02.2019
Mistet syv partnere og hadde millionunderskudd i 2018.
article_web Kampanje 19.02.2019
Selskapet vil omsette for 70 millioner kroner i år.
article_web Kampanje 19.02.2019
Sammen med Nent-gruppen håper Schibsted å finne paradis i nytt samarbeid.
article_web Kampanje 19.02.2019
- Må føles godt å endelig kunne himle med øynene når «kidsa» er sist ute med noe.
article_web Kampanje 19.02.2019

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt