AddToAny

Burger King tar flammegrilling til nye høyder - nå får stuntet internasjonal oppmerksomhet

- For fire måneder siden var vi sikre på at dette aldri skulle gå, sier kreatør i New Work.
Tidligere i juli skrev Kampanje om en svensk reklamekampanje for Burger King som hylles av veganere(!). Burger Kings norske reklamebyrå ligger heller ikke på latsiden i sommer, selv om de har en helt annen innfallsvinkel.

I forbindelse med tenningen av det tradisjonelle Slinningsbålet, e t 38 meter høyt sankthansbål i Ålesund, så de nemlig en unik mulighet til å markedsføre sine flammegrillede burdere.

- Burger King har flammegrillet burgere siden 1954, og vi gjør det fortsatt i alle våre restauranter. Likevel er det mange som ikke vet hva flammegrilling innebærer. Derfor ville vi demonstrere flammegrilling for Norge og verden, og vi ville gjøre det på Burger Kings egen måte, sier markedssjef i Burger King, Heidi Moss, i en pressemelding.

Det er de norske byråene New Work, MSL og Starcom som står bak konseptet «Whopper Inferno».

- For fire måneder siden var vi sikre på at dette aldri skulle gå, siden det er et såpass risikabelt stunt. Hele prosessen fra planlegging, sikkerhetsklareringer og tester har vært utrolig spennende og nervepirrende. Men det har vært mange involverte som har jobbet dag og natt for at det skulle gå som planlagt. Så nå kan vi alle endelig puste som normalt igjen, sier kreatør Abel Aga i New Work.

Nå er kampanjen blitt utnevnt til «Editor's Pick» i det amerikanske bransjenettstedet AdAge, og viet spalteplass i Horizont og MediaCat. Reaksjonene har nesten utelukket vært gode. Og jeg mistenker at om folk ikke visste at flammegrillet betyr å grille på åpen flamme før, så vet veldig mange fler det nå, sier Frithjov Nerby i MSL som er ansvarlig for Burger King i sosiale medier.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Samtidig havner Disney på topp ti, rett før lanseringen av Disney+, mens strømmekonkurrenten Netflix befinner seg på 65. plass.
Kampanje 18.10.2019
Med mindre Morgenbladet-ledelsen går med på de 33 streikende skribentenes krav «i løpet av noen uker», håper den streikende Morgenbladet-skribenten Eline Lund Fjæren på en ny avis.
Kampanje 18.10.2019
- Selskaper skal informere så fort de vet det selv, så publikum slipper å spørre, sier Vys nye sosiale medier-sjef.
Kampanje 18.10.2019
Siri Skaalmo tar sluttpakke i Dagens Næringsliv.
Kampanje 18.10.2019
- Forbausende mange på kundesiden vegrer seg nemlig for å leie inn utenlandske konsulenter, skriver Kim Ydse Krogstad i Making Waves.
Kampanje 18.10.2019

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt