AddToAny

Brilleland inngår sin første sponsoravtale med regjerende paralympisk mester

Brilleland har inngått et sponsorsamarbeid med parafriidrettsutøveren Salum Ageze Kashafali.
Salum Ageze Kashafali er landslagsutøver i sprint, regjerende paralympisk mester, verdensmester og europamester på 100 meter. Han har også vunnet kåringen «Årets mannlige parautøver» under Idrettsgallaen to kåringer på rad.

Markedsdirektør i Synoptik, som eier Brilleland, Kathrine Ayling sier at Kashafali representerer gode verdier og holdninger både på og utenfor banen.

- Han er et stort forbilde gjennom sine sportslige prestasjoner og frivillighetsverv. Sammen ønsker vi å sette økt fokus på øyehelse og samfunnsengasjement, sier hun.

Hun forteller at dette er den første sentrale avtalen de inngår siden kjeden ble reposisjonert for 13 år siden. Hun beskriver avtalen som «så mye mer enn en sponsoravtale» og trekker frem at det er et samarbeid med flere gode formål:

- Avtalen gir Salum mulighet til å få optimale treningsforhold så han kan nå sin visjon om å løpe enda raskere frem mot Paralymipcs i Paris 2024. Han er et viktig forbilde for mange, og engasjert i flere frivillighetsverv. I tillegg er han en veldig sympatisk og fin type som deler verdiene til Brilleland; folkelig, profesjonell og tilgjengelig, sier hun til Kampanje.

- Passer meg perfekt

Kashafali er født med sykdommen Stargardts, en sjelden sykdom som rammer netthinnen og fører til gradvis tap av sentralsynet.

- Salum har en sjelden genetisk betinget øyesykdom som dessverre ikke er kurerbar. Mange øyesykdommer kan vi derimot gjøre noe med og sammen kan vi minne alle, med eller uten synsnedsettelser, om viktigheten av å ta vare på synet og ikke ta det for gitt, sier Ayling.

I dag har Kashafali omtrent to prosent skarpsyn. Selv sammenligner han det med å se gjennom et sugerør.

- Jeg er utrolig stolt og takknemlig for at Brilleland vil være på lag med meg. At de gir meg muligheten til å satse på min idrett fullt ut samtidig som vi deler flere viktige målsetninger, på og utenfor idrettsbanen, og har et fokus på øyehelse passer meg perfekt, sier han.

- Jeg kunne ikke vært med fornøyd og gleder meg stort til å realisere potensialet som ligger i samarbeidet, legger han til.

Utvider samfunnsengasjementet

Brilleland har over flere år støttet den ideelle organisasjonen Vision For All, som hjelper fattige i utviklingsland uten samme forutsetninger som oss. Nå ønsket de å utvide samfunnsengasjementet sitt.

- Brilleland er en folkelig kjede hvor alle er velkomne uavhengig av kjønn, legning, alder, form, bakgrunn, og lignende. Inkludering og mangfold står sentralt, og samarbeidet med Salum viil i større grad bidra til å fremme dette enn tradisjonelle reklamekanaler kan gjøre, sier Ayling.

- Målet er å skape engasjement og positiv oppmerksomhet hos ansatte så vel som kunder. Salum har allerede skapt mye stolthet og glede i våre grønne hjerter, legger hun til.

Avtalen er i første omgang tegnet i tre år, fra 2022 til 2024. Ifølge Ayling har de ingen umiddelbare planer om å inngå fler sponsoravtaler fremover.

- Nå er fokuset her, men vi er åpne for å engasjere oss i noen av hjertesakene til Salum, og har allerede noen tanker rundt dette, avslutter hun.

Image-text:

Med fokus på øyehelse:

- Jeg er utrolig stolt og takknemlig for at Brilleland vil være på lag med meg. At de gir meg muligheten til å satse på min idrett fullt ut samtidig som vi deler flere viktige målsetninger, på og utenfor idrettsbanen, og har et fokus på øyehelse passer meg perfekt, sier Salum Ageze Kashafali.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

NRK-profilen har meldt midlertidig overgang fra NRK Sørlandet til Nyhetsdivisjonen.
Kampanje 17.05.2022
- Vi trenger gode bjellesauer i alle sektorer, og her kan DNB gripe muligheten til å vise seg fram som ansvarlige og offensive, sier Åse Wetås.
Kampanje 16.05.2022
Michael Solbakken og Knut-Ole Mathisen skal styrke byråets film- og designavdelinger.
Kampanje 16.05.2022
Ni av ti TV-seere valgte Eurovision på lørdag. Det er ny rekord.
Kampanje 16.05.2022
Fastfood-giganten McDonalds har begynt prosessen med å selge sin virksomhet i Russland etter 30 år i landet.
Kampanje 16.05.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt