AddToAny

Bratsberg slutter i Google: - Å gå ut døra hos verdens beste arbeidsgiver er litt rart

Bratsberg slutter i Google
Nå skal han være med å bygge opp et helt nytt vekst-konsept i Norge.
Saken blir oppdatert.

Google topplederen Lars Bratsberg velger å slutte i søkegiganten for å bygge opp Growth Tribe i Norge. Growth Tribe ble startet i 2015 og er nå i syv land. De har kort fortalt teknikker og verktøy for å identifisere og skape vekst i bedrifter.

Til nå skal ifølge Bratsberg over 10.000 mennesker på tvers av 900 bedrifter ha tatt i bruk Growth Tribes metoder.

Bratsberg har vært i Google systemet i åtte år. De fire siste årene som en del av ledergruppa i Greater-China, som innbefatter Kina, Taiwan, Korea og Hong Kong.

- Dette er slik vi jobber i Google. Vi jobber raskt. Vi tester. Vi gjør feil. Vi lærer. Justerer. Tester igjen. Vinner. Det er befriende. Jeg elsker denne måten å jobbe på, så det er naturlig å fortsette med det, nå som jeg slutter i Google, sier Lars Bratsberg som blir medgründer og leder for Growth Tribe Norge i en melding.

Han sier videre at prosessen og metoden ikke er noen «secret sauce».

- Det er fortsatt hardt arbeid, bare tilpasset dagens plattformer. Alle nye selskaper i dag jobber slik; Amazon, Facebook, Twitter, AirBnB og SkyScanner. Mange av disse selskapene har vært hos oss de siste årene i tillegg til en lang rekke tradisjonelle selskap som Deloitte, P&G, Unilever, IBM KPN og Vodafone. Jeg gleder meg veldig til å jobbe sammen med tilsvarende norsk baserte bedrifter og bidra til at de skaper en slik kultur og har metodene for å lykkes", sier Bratsberg.

Image-text:

Jobbet i Hong Kong:

Lars Bratsberg har de siste årene jobbet i blant annet Hong Kong for Google. Nå slutter han etter åtte år hos søkegiganten og vender nesen hjemover.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

TV-anmelderne i Dagbladet og Dagsavisen gir serien terningkast 2.
Kampanje 29.01.2020
Selger unna selskaper som Monster Entertainment, Strix og Playroom.
Kampanje 29.01.2020
Over 200.000 nordmenn fulgte Silje Sandmæl rydde opp i forbruket til John Arne Riise.
Kampanje 29.01.2020
Telia fikk færre kunder på sin TV-tjeneste Get i 2019.
Kampanje 29.01.2020
- Etter å ha fulgt prosessen i andre europeiske land, er vårt inntrykk at byråmiljøet i Norge ligger langt fremme faglig, sier Øystein Bu.
Kampanje 29.01.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt