AddToAny

BKK topper byrålaget når de lanserer ny merkevare

Carat, Pol, Try Råd og Netlife Bergen står bak arbeidet med den nye merkevaren, men de tar ikke æren for navnet Eviny.
Eviny er navnet på den nye merkevaren som springer ut av Vestlandets største kraftselskap BKK. Det oppstår som følge av kravet fra myndighetene om å skille nettselskap og den konkurranseutsatte delen av energikonsernet. Nettselskapet skal fortsatt hete BKK.

- Å skape to merkevarer har vært veldig utfordrende, men samtidig inspirerende. Vi skal ta vare på BKKs 100 års historie, samtidig som vi skal skape en helt ny merkevare for konsernet. Derfor har det vært helt avgjørende for oss å finne den beste sammensetningen av byråer, sier Alexander Solberg, merkevare- og sponsoransvarlig i Eviny og BKK.

Valget har falt på de fire byråene Carat, Pol, Try Råd og Netlife Bergen.

- Gjennom samarbeid med Elect, fikk vi en grundig prosess og et solid beslutningsgrunnlag for å håndplukke de byråene som kunne samarbeide på tvers av fagfelt, stolthet og kapasitet, sier Solberg.

Han kom selv fra en stilling som avdelingsleder i Carat da han gikk til BKK tidligere i år.

Solberg forteller at ønsket å bli utfordret på det strategiske, samtidig som de ønsket å se kreativitet på toppnivå.

- De fire byråene har overbevist så langt, og de har virkelig knust myten om at ikke byråer kan jobbe godt sammen til det beste for kunden. Sammen har vi utviklet en helt ny og fremtidsrettet merkevare som vi virkelig har troen på, avslutter Solberg.

Det nye navnet kommer ikke fra et byrå, men fra en BKK-medarbeider som jobber med vannkraft. Han kombinerte den evige, fornybare vannkraftproduksjonen med innovasjonen i BKK.

En prosjektgruppe med bred kompetanse fra BKK, Carat, Pol og Try Råd har arbeidet frem ny merkevareplattform, logo, visuell profil, og kommunikasjonsstrategi som skal legge grunnlaget for den nye merkevaren Eviny.

- Det er ikke mange ganger i løpet av en karriere man får være med å utvikle og forme en ny merkevare fra bunnen av. Og jeg tror jeg snakker for hele gruppa at det rett og slett er et drømmeprosjekt der vi får jobbet tett sammen med kunden og andre flinke byråer fra start til slutt. Samtidig får vi brukt hele verktøykassen til alle byråene med utvikling av alt fra logo og profil, merkevareplattform og -arkitektur, til kreativt konsept, kampanjer, nettsider og alt imellom sier Marius Eriksen, som er kundeansvarlig for BKK i POL.

- Samarbeidet startet i juni og vi hadde kick-off på merkevareplattformen allerede andre uken i august. Sett fra et merkevareperspektiv er jo dette et fantastisk spennende prosjekt og jeg vil berømme det konstruktive samarbeidet fra alle involverte parter som gjorde det mulig å utvikle en så tydelig og differensierende merkeplattform på så kort tid, sier strategisk rådgiver i Carat, Arne Husøy.

Merkevareskillet skal være gjennomført før årsskiftet.

Image-text:

Jobber for BKK:

Fra venstre: Kristine Eikenes i Try Råd, Arne Husøy i Carat og Marius Eriksen i Pol. I tillegg er Netlife Bergen med i byråsamarbeidet.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Kommunikasjons- og organiseringsappen Spond vokser nå også utenfor Norges grenser. Midler har de fått blant annet av sitt eget markedsføringsbyrå.
Kampanje 23.10.2021
Tok hjem den aller gjeveste prisen under Vixen Awards.
Kampanje 22.10.2021
Totalt skal det deles ut 15 influencer-priser under årets Vixen Awards. Få med deg alle vinnerne her.
Kampanje 22.10.2021
Tidligere denne uken kunne Kampanje fortelle at Altibox var først ut av TV-distributørene med å få Netflix som del av det ordinære poengtilbudet. Nå følger Telia etter.
Kampanje 22.10.2021
Instagram-kontoen Ufinnsta, som har 750.000 følgere, har nå blitt til boka «Ufinn oppførsel - kunsten å bytte drone mot bilratt».
Kampanje 22.10.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt