AddToAny

Berrum og Beyer tar med seg «Norges morsomste podkast» til NRK

- Vi er veldig begeistret over å kunne tilby NRKs lyttere denne festen, sier radiosjef i NRK.
NRK har mistet flere av sine største podkast-profiler, som Herman Flesvig, Mikkel Niva og Radioresepsjonen, som alle har gått til konkurrenten Schibsted.

Nå har de sikret seg Lars Berrum og Martin Beyer-Olsen som nye podkast-navn. De tar med seg podkasten «Berrum & Beyer snakker om greier» til NRK Radio. Den ble startet i 2018, og vant Humorprisen for Norges morsomste podkast i 2020.

- Vi er bare to gode venner som ønsker oss en til. Vi kjører en tretrinnsrakett hvor Berrum har noen greier, Beyer har noen greier, og dere lytterne har noen greier. Så snakker vi om de greiene. Så går vi videre i livene våre. Så gjør vi det samme neste tirsdag. Og neste. Hver eneste tirsdag. Hele året. Uten unntak, forteller Berrum og Beyer i en pressemelding.

- Vi er veldig begeistret over å kunne tilby NRKs lyttere denne festen, og få jobbe med så kreative og lydsmarte folk som Martin Beyer-Olsen og Lars Berrum, sier radiosjef i NRK, Cathinka Rondan.

- De har skapt en morsom, ærlig, uforutsigbar og vanedannende podkast, der alle lytterne varmt inkluderes til å dele seriøse tanker, perspektiver og fjoll og fanteri hver uke hele året, sier hun.

Duoen har oppstart i NRK i juli med ukentlige sendinger, produsert i og av NRK.

Image-text:

Ny NRK-duo:

Martin Beyer-Olsen og Lars Berrum skal lage podkast for NRK. I 2020 fikk de prisen for Norges morsomste podkast på Humorprisen. Foto: Kim Erlandsen/NRK

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Jeg har aldri jobbet som ren nyhetsjournalist tidligere og heller ikke som nyhetsanker, så jeg går på en måte inn i dette som en fersking, sier hun.
Kampanje 30.07.2021
- Sp-lederen håner det rødgrønne prosjektet og er blitt Høyres beste valgkampmedarbeider, skriver Terje Svabø, leder av Kampanjes valgkampjury.
Kampanje 30.07.2021
Direktør for Forbrukerrådet, Inger Lise Blyverket, stiller store krav til en ny regjering. Møt henne i Sommerpraten.
Kampanje 30.07.2021
Men produksjonen påvirkes foreløpig ikke, sier programsjef Kristin Ytre-Arne i statskanalen.
Kampanje 29.07.2021
«Japanese Ramm Show» ble produsert før blackface-debatten for alvor blusset opp i Humor-Norge og Orkla trakk sine reklamefilmer for Smash.
Kampanje 29.07.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt