Nettverk
08.09.2020
Et halvt år etter at korona-tiltak sendte alle Telia-ansatte i Norge hjem, jobber halvparten fortsatt hjemmefra. Klubbleder Trine Hardy tror det blir en stund til hun kommer tilbake til kontoret.
- Det har gått forbausende bra, sier Trine til Nettverk. Hjemme på Lindeberg i Oslo arbeider hun fra en PC på kjøkkenbordet. Det har klubblederen gjort siden 12. mars.
I starten var usikkerheten stor også hos de Telia-ansatte. Og da nyheten om nedstengningene kom, ble det store endringer i måten folk kunne jobbe på. Kontorlandskapene med kundebehandlere på rekke og rad ble tømt og folk sendt hjem.
Dagen før korona-tiltakene ble gjennomført fikk alle seniorene i bedriften beskjed om å reise hjem, dagen etter fikk alle de andre samme melding.
- De fleste som jobber fleksitid var vant med noe hjemmekontor fra før. De som var på blant annet kundeservice var ikke det. Det måtte endringer til, nærmest over natta. Det kunne bli litt slik: «Javel, du er hjemme med to barn, men kan du svare på e-post?».
- Man fikk kasta seg rundt ganske tidlig. Det måtte bestilles lap-top'er. Det var en del investeringer på VPN-løsninger. Plutselig skulle alle ha det, forklarer hun.
INTERNETT VIKTIG. Inntil i mars i fjor het arbeidsplassen til Trine Get, nå er Get et merkenavn i Telia-konsernet, som tilbyr digital-TV, IPTV, IP-telefoni og bredbånd. Get leverer produkter og tjenester til privat- og bedriftsmarkedet i Norge og har også nett flere steder i landet.
I tillegg samarbeider Get med en rekke regionale partnere om distribusjon av digita
Les opprinnelig artikkelI starten var usikkerheten stor også hos de Telia-ansatte. Og da nyheten om nedstengningene kom, ble det store endringer i måten folk kunne jobbe på. Kontorlandskapene med kundebehandlere på rekke og rad ble tømt og folk sendt hjem.
Dagen før korona-tiltakene ble gjennomført fikk alle seniorene i bedriften beskjed om å reise hjem, dagen etter fikk alle de andre samme melding.
- De fleste som jobber fleksitid var vant med noe hjemmekontor fra før. De som var på blant annet kundeservice var ikke det. Det måtte endringer til, nærmest over natta. Det kunne bli litt slik: «Javel, du er hjemme med to barn, men kan du svare på e-post?».
- Man fikk kasta seg rundt ganske tidlig. Det måtte bestilles lap-top'er. Det var en del investeringer på VPN-løsninger. Plutselig skulle alle ha det, forklarer hun.
INTERNETT VIKTIG. Inntil i mars i fjor het arbeidsplassen til Trine Get, nå er Get et merkenavn i Telia-konsernet, som tilbyr digital-TV, IPTV, IP-telefoni og bredbånd. Get leverer produkter og tjenester til privat- og bedriftsmarkedet i Norge og har også nett flere steder i landet.
I tillegg samarbeider Get med en rekke regionale partnere om distribusjon av digita