AddToAny

Alexander Rydfjord slutter i VG - blir ny produktdirektør i Urban Sharing

Teamet bak de norske bysyklene fortsetter å hente fra Schibsted.
Alexander Rydfjord kommer fra stillingen som direktør for produkt- og konseptutvikling i Schibsted. Han har tidligere jobbet som kommersiell produktsjef for tablet og mobil i VG.

Nå får han jobben som produktdirektør i Urban Sharing, som blant annet drifter bysyklene i Oslo.

- Vi er glad for å ha Alexander ombord og har tro på at ansettelsen vil være nøkkelen til en fortsatt vekst og internasjonal ekspansjon. Han tar med seg uovertruffen erfaring med å utvikle digitale produkter for mediebransjen i en tid der den har blitt transformert fullstendig, sier administrerende direktør Marius Olsen i Urban Sharing i en pressemelding.

Inntil juni i år jobbet også han i Schibsted som d irektør for teknologitrender. Før det var han med på å starte innholdsmarkedsføringsbyrået VG Partnerstudio.

- Dette er et veldig spennende tidspunkt å komme til Urban Sharing på. Selskapet har raskt blitt bransjeledende i teknologiløsninger for mikromobilitet, og plattformen har gjort systemene for bysyklene i Oslo og Bergen til noen av verdens mest effektive, sier Alexander Rydfjord i meldingen.

Urban Sharing har internasjonale ambisjoner. I mai ble de tildelt kontrakten for bysyklene i Stockholm gjennom et samarbeid med Voi og UIP Holding.

Image-text:

Skiller lag:

Alexander Rydfjord (til venstre) takker for seg etter seks år i Schibsted og skiller lag med Christian Haneborg, som er kommersiell direktør i VG. Foto: VG

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Gjerningsmann ropte «Fuck YouSee» og slo ned en av kabel-tv-selskapets ansatte.
Kampanje 13.11.2019
- Måten kommentaren er skrevet på, gjør den svært vanskelig å omforme uten at man sitter igjen med etterlatt inntrykk av personangrep, sier programredaktør Kyrre Nakkim.
Kampanje 13.11.2019
NRK sier de skal være «kompromissløse» i jakten på unge lyttere.
Kampanje 13.11.2019
- PHD har allerede levert godt de årene vi har jobbet sammen, sier netthandelsgiganten.
Kampanje 13.11.2019
Norgesgruppen får alltid bedre betingelser fra leverandører enn Coop og Rema 1000.
Kampanje 13.11.2019

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt