AddToAny

Aftenposten gjør endringer etter kritikk av Equinor-podkast

- Vi har sett at noen av de tingene vi har gjort, i den hensikt å være ekstra tydelige, har blitt oppfattet som at vi har et for nært forhold til annonsøren, sier Espen Egil Hansen til Journalisten.
Aftenposten setter foten ned for bruken av merkevaren til både Aftenposten og Forklart i ekstern markedsføring, skriver Journalisten. Endringene kommer etter dialog med PFU-klager på Aftenpostens sponsede Equinor-podkast.

- Vi har sett at noen av de tingene vi har gjort, i den hensikt å være ekstra tydelige, har blitt oppfattet som at vi har et for nært forhold til annonsøren. Det var ikke vår intensjon, det har vi lært av. Nå har vi endret det, sier sjefredaktør Espen Egil Hansen i Aftenposten til Journalisten.

Nå skal verken Aftenpostens logoer, produkter eller merkenavn brukes utenfor Aftenpostens egne flater, og merkingen «Forklart annonsørinnhold» erstattes med ordet «annonsørinnhold».

Aftenposten-redaktøren sier til Journalisten at de tar selvkritikk.

- Absolutt. Vi har lyttet til debatten hele tiden. Og jeg opplever det som en positiv debatt. Folk er glade i Aftenposten, vil verne om Aftenposten og vår troverdighet. Det er et positivt utgangspunkt for debatten, sier han.

Image-text:

Har løst saken:

Aftenposten har kommet til en minnelig løsning med klageren på deres Equinor-podkast. Foto: Erik Johansen/NTB Scanpix

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- CRO er ikke et hemmelig våpen eller et verktøy som er helt nytt, skriver Kristian Torgersen i Conversionista.
Kampanje 26.01.2020
Viaplay-serien er nominert til Edgar-prisen for «Beste manus for en TV-episode». - Vi føler virkelig at vi har truffet gull med denne produksjonen, sier Sven Nordin.
Kampanje 25.01.2020
Merkevaresjef sier han til og med ble «advart» om valget.
Kampanje 25.01.2020
Abid Raja tror han vil sette sitt eget preg på rollen som kulturminister.
Kampanje 24.01.2020
- Det faller på sin egen urimelighet å anklage Podtoppen for å ekskludere podcaster, skriver Lina Tandberg som sitter i Podtoppens styringsgruppe.
Kampanje 24.01.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt