AddToAny

94.000 har sett første episode av Baneheia: - En veldig god start

94.000 har sett første episode av Baneheia: - En veldig god start
Mens 59 000 har sett alle de seks episodene.
Rett før premieren på discovery+ 12. januar, skrev Kampanje om dokumentarserien «Baneheia - kampen om sannheten», der produsenten Monster hadde karlagt alle vitnene i en av Norges mest rystende drapssaker, samtidig som de fortalte at de hadde gjort noen nye funn.

Nå har 94 000 har sett første episode av «Baneheia - kampen om sannheten» på discovery+. 59 000 har sett samtlige episoder.

Serien, som så langt altså kun har vært tilgjengelig via discovery+, har premiere 28. januar på TVNorge.

- Det er en veldig god start. Dette er en viktig serie og vi håper at så mange som mulig får den med seg. Vi har brukt lang tid på den og vi synes resultatet er blitt verdig og bra. Derfor er det også veldig hyggelig at serien er blitt så bra mottatt av anmelderkorpset, sier Espen Skoland, ansvarlig redaktør TVNorge og operativ leder for Discovery i Norge.

VG trillet en firer på terningen for den nye dokumentarserien, mens både Dagbladet og Aftenposten landet på en femmer.

- «Baneheia - kampen om sannheten» er på sitt beste når den formidler kalde fakta. Momentene som belyses er grundig dokumentert og presenteres på en nøktern måte, skriver Dagbladets anmelder Torgrim Øyre.

- Monster, og spesielt produsent Kelly Lillesund fortjener masse honnør for arbeidet. Så langt har serien bare gått på discovery+. Om en uke vises den også på TVNorge, legger Skoland til.

Image-text:

Snart premiere på TVNorge:

28. januar har dokumentarserien om Baneheia premiere på TVNorge. Så langt har 94 000 personer sett første episode på discovery+. Foto: Discovery

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Oppdragene kommer nesten raskere enn vi klarer å få dem ferdigstilt, og det er en utrolig morsom situasjon å være i, sier Head of Content, Tale Gjøvik.
Kampanje 03.03.2021
Satser på ny teknologi som en erstatning for «cookies».
Kampanje 03.03.2021
Men enda viktigere er det at «de usynlige barna» blir sett, mener konsulent i Kitchen.
Kampanje 03.03.2021
Julia Sandstø får jobben som Public Policy Manager hos elsparkesykkel-aktøren Tier.
Kampanje 03.03.2021
- Vi har vært så heldige å kunne sette sammen en utrolig dyktig gjeng med journalister, sier den nye lederen for Aftenpostens Oslo-satsing, Hanne Waaler Lier.
Kampanje 03.03.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt