AddToAny

«Sweet 16» for Try - går igjen helt til topps i Byråprofil

«Sweet 16» for Try - går igjen helt til topps i Byråprofil
Men kvelden bød også på noen nye vinnere. Kjetil Try og resten av gjengen i Try kan slippe jubelen løs - igjen - for nå har de vunnet «Årets Reklamebyrå» i Byråprofil for 16. gang, og det helt uten opphold.
gang, og det helt uten opphold.

De siste årene har Try riktignok fått skjerpet konkurranse fra datterbyrået Pol om topplasseringen, men heller ikke i år klarte utfordrerne å vippe «uslåelige» Try ned fra tronen.

- Jeg er veldig stolt over alle de flinke folkene jeg jobber sammen med, jublet Kjetil Try på scenen på Månefisken i Oslo torsdag kveld.

Han tok ikke seieren på forskudd da han tok plass i salen under Byrådagen i kveld.

- Det blir ingen vane. Fallhøyden blir større og større. Jeg går og venter på overskriften «Try på trynet», sier Try foran kolleger og konkurrenter i byråbransjen.

Se videointervju med Kjetil Try (artikkelen fortsetter etter intervjuet):

Byråprofil gjennomføres av Kampanje i samarbeid med Kantar TNS. Resultatene ble avslørt på et eget event på Månefisken i Oslo. Her ble det kåret vinnere i alle kommunikasjonskategorier; reklamebyrå, PR-byrå, mediebyrå, teknologi- og designbyrå og content marketing-byråer.

Try forsvarte også posisjonen som «Årets Byrå», som går til det byrået med høyest poengscore i undersøkelsen, uansett kategori.

Kvelden bød også på et par overraskelser. Etter fem år på toppen, måtte Trigger se seg slått av Zynk som «Årets PR-byrå». VG Partnerstudio klarte bragden å slå Redink som «Årets Content-byrå».

Administrerende direktør Jonas Ibsen Brynildsrud i VG Partnerstudio er svært glad for prisen.

- Jeg ble faktisk overrasket. Vi har følt oss som «underdog», så dette var utrolig kult.

- Konkurranse pusher oss

Han spanderte noen rause ord til fjorårets vinner, Aller Media-eide Redink.

- De er vanvittig sterke konkurrenter. Konkurranse pusher oss, sier Partnerstudio-sjefen.

Det kom ingen protester fra påtroppende Ahead Group-sjef Per Engh Halvorsen og resten av Redink-gjengen i salen.

- Hva skal dere gjøre for å holde trykke oppe?

- Dette er i alle fall vanvittig god motivasjon.

«Årets Teknologi- og Designbyrå» heter igjen Netlife, og Red Media Consulting gjennomfører en hat-trick som «Årets Mediebyrå».

Byråprofil har vært gjennomført blant norske annonsører siden 1970-årene. Formålet med undersøkelsen har vært å måle reklamebyråenes profil og omdømme blant Norges største annonsører samt styrkeforholdet mellom byråene. Dette er 29. gang Kantar og Kampanje gjennomfører undersøkelsen.

Image-text:

Best igjen:

Kjetil Try og hans kolleger er igjen kåret til landets beste reklamebyrå av Norges annonsører. Foto: Eivor Eriksen

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Inngår sin andre salgsavtale på kort tid. TV3-eier Nordic Entertainment Group (Nent Group) og BBC Studios har inngått et salgssamarbeid i Norge som innebærer at Nent skal håndtere reklamesalget til BBC Brit her til lands.
article_web Kampanje 21.11.2018
SMFBs jobb for Ikea med vinnersjanse i kreativitetskonkurransen Eurobest. Denne uken ble første shortlist for Eurobest sluppet, og det var i kategorien for innovasjon.
article_web Kampanje 21.11.2018
- Etter tre år var det greit med en pause, sier Hans-Petter Nygård-Hansen. 17. januar er det igjen klart for Blogg-Norges store prisfest Vixen Influencer Awards. Denne gangen er det en helt ny jury som skal være med å plukke ut vinnerne.
article_web Kampanje 21.11.2018
Lotteri- og stiftelsestilsynet mener det kan være snakk om et trendbrudd. Medietilsynet har kartlagt pengespillselskapenes pengebruk på tv-reklame i perioden august 2017 til juli 2018.
article_web Kampanje 21.11.2018
Valget av toppsjef i den nye tv- og telegiganten er klart. I løpet av første kvartal 2019 vil Get TDC Norge og Telia Norge formelt slås sammen og etablere en ny sterk utfordrer i det norske markedet. Abraham Foss vil lede det nye selskapet.
article_web Kampanje 21.11.2018

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt