NJF-magasinet
21.06.2017
Svak befolkningsvekst, vanskelig terreng og stor usikkerhet rundt kostnadene. - Prosjektet bør avvises konkluderer en rapport fra Atkins og Oslo Economics.
Halvannen milliard kroner foreslår regjeringen å bruke fra 2024 til sammenkoplingen av Vestfoldbanen og Sørlandsbanen.
- Et økt tilbud mellom Grenland, Vestfold og Agder, med redusert reisetid og økt frekvens, vil bidra til å styrke togets konkurransekraft. Mellom Oslo og Kristiansand kan toget ventes å øke sitt passasjergrunnlag markant, står det i Nasjonal transportplan 2018-2029 (NTP).
Stortinget skal behandle NTP siste uken før represen
Les opprinnelig artikkel- Et økt tilbud mellom Grenland, Vestfold og Agder, med redusert reisetid og økt frekvens, vil bidra til å styrke togets konkurransekraft. Mellom Oslo og Kristiansand kan toget ventes å øke sitt passasjergrunnlag markant, står det i Nasjonal transportplan 2018-2029 (NTP).
Stortinget skal behandle NTP siste uken før represen