Optikeren
04.04.2017
Uansett hvor god optiker du er, skal resultatet sitte i brillen. Virker ikke brillen, er du ikke en god optiker.
Bonnie Uchermann leder den optotekniske delen av optikerutdanningen på Kongsberg, og han er klar i sin tale. - Som optiker er du ansvarlig for den brillen du leverer ut, og derfor er det så viktig å gjøre dette riktig, sier den entusiastiske bergenseren som har jobbet med å utdanne fremtidens optikere i 25 år.
Selvsagt er det også noen ganger at forventningene til brillen er for høye, men da handler det som regel om at kommunikasjonen ikke har vært god nok mellom optiker og kunde, mener Uchermann.
Noen ganger blir det for mye informasjon å ta inn på en gang for den som skal ha brillen, derfor er det viktig å porsjonere ut informasjonen. Eventuell misnøye vil ramme både den enkelte optiker og butikken.
- Det er vikt
Gå til medietSelvsagt er det også noen ganger at forventningene til brillen er for høye, men da handler det som regel om at kommunikasjonen ikke har vært god nok mellom optiker og kunde, mener Uchermann.
Noen ganger blir det for mye informasjon å ta inn på en gang for den som skal ha brillen, derfor er det viktig å porsjonere ut informasjonen. Eventuell misnøye vil ramme både den enkelte optiker og butikken.
- Det er vikt