Dagligvarehandelen
22.08.2017
Grimstad-bedriften trenger innpass i langt flere dagligvarebutikker. Tapet av Denja som kunde vil gjøre skyene i horisonten enda mørkere.
- Det er meget vanskelig å få distribusjon, sier kommersiell direktør og eier Øyvind Moen.
Smaken av Grimstad er inne i ca. 10 prosent av dagligvarebutikkene, mer konkret i Spar og Meny samt litt i Coop. Bedriften som kan feire 100 år i år, er i skvis mellom store konkurrenter og kjedegrupperinger.
I fjor mistet man Salatmesteren som industrikunde til Bama og snart forsvinner også Denja, som har vært en betydelig kunde, men skal legges ned.
- Det ser ikke så lyst ut neste år, medgir Moen.
Lite igjen å kutte
Grimstad-området byr på fruktbar jord for potet- og grønnsaksdyrking. Fabrikk
Gå til medietSmaken av Grimstad er inne i ca. 10 prosent av dagligvarebutikkene, mer konkret i Spar og Meny samt litt i Coop. Bedriften som kan feire 100 år i år, er i skvis mellom store konkurrenter og kjedegrupperinger.
I fjor mistet man Salatmesteren som industrikunde til Bama og snart forsvinner også Denja, som har vært en betydelig kunde, men skal legges ned.
- Det ser ikke så lyst ut neste år, medgir Moen.
Lite igjen å kutte
Grimstad-området byr på fruktbar jord for potet- og grønnsaksdyrking. Fabrikk