Utdanning
07.12.2018
I denne boka presenteres begrepet dybdelæring litt annerledes enn det de fleste sannsynligvis vil relatere det til.
Mitt utgangspunkt da jeg begynte å lese boka, var at det «bare» ville være en presentasjon av eksempler på hvordan man kan få elever til å lære med dybdeforståelse, i stedet for kun å inneha ferdigheter, for eksempel etter pugging. Og heldigvis fokuserer boka på den formen for dybdelæring, også!
Men her er utgangspunktet og hovedmålet for det forfatterne legger i begrepet dybdelæring, spesielt konsentrert om disse seks globale kompetansene: kreativitet, kommunikasjon, kritisk tenkning, medborgerskap, samarbeid og karakter. Det framheves at dybdelæring, etter forfatternes definisjon, gir en positiv utvikling for elevene, noe tradisjonell skole ikke på langt nær gir de samme mulighetene for. Og forfatterne understreker at skolens lærere og ledere må imøtekomme alle elevers behov og interesser i skolehverdagen, i lan
Gå til medietMen her er utgangspunktet og hovedmålet for det forfatterne legger i begrepet dybdelæring, spesielt konsentrert om disse seks globale kompetansene: kreativitet, kommunikasjon, kritisk tenkning, medborgerskap, samarbeid og karakter. Det framheves at dybdelæring, etter forfatternes definisjon, gir en positiv utvikling for elevene, noe tradisjonell skole ikke på langt nær gir de samme mulighetene for. Og forfatterne understreker at skolens lærere og ledere må imøtekomme alle elevers behov og interesser i skolehverdagen, i lan